گوگل، مشکوک به سوءاستفاده از موقعیت خود در قابلیت حمل داده شد

از نظر ناظر رقابت ایتالیایی، گوگل در مورد قابلیت حمل داده‌ها سوءاستفاده‌هایی انجام می‌دهد، به همین دلیل فعالیت‌های این شرکت مورد بررسی قرار گرفته است.

سازمان رقابت ایتالیا AGCM روز پنجشنبه اعلام کرد که تحقیقاتی را علیه گوگل به دلیل سوء استفاده مشکوک از موقعیت مسلط خود در قابلیت حمل داده آغاز کرده است، اتهامی که واحد آلفابت آن را رد کرد.

سازمان نظارت در بیانیه‌ای اعلام کرد که گوگل ظاهراً مانع از همکاری با سایر پلتفرم ها، به ویژه با Weople، برنامه اپراتور ایتالیایی Hoda شده است که می‌تواند رقابت و مزایای اقتصادی را که مصرف کنندگان می‌توانند از داده‌های خود به دست آورند محدود کند.

در بیانیه‌ای اعلام شد که تنظیم کننده این ادعا‌ها روز چهارشنبه به همراه پلیس مالی ایتالیا بازرسی‌هایی را در ساختمان گوگل انجام داد. گوگل گفت که تقریباً ده سال است که به افراد امکان استخراج و انتقال داده‌های خود را ارائه می‌دهد.

گوگل

سخنگوی گروه در بیانیه‌ای ایمیلی گفت: "این‌ها ابزار‌هایی هستند که برای کمک به مردم در مدیریت اطلاعات شخصی خود طراحی شده اند و به شرکت‌ها یا واسطه‌ها اجازه دسترسی به داده‌های بیشتری برای فروش نمی‌دهند. "

به گفته وی، دادن چنین دسترسی به معنای به خطر انداختن حریم خصوصی افراد و همچنین تشویق فعالیت‌های کلاهبرداری است. در حال حاضر راه‌هایی برای شرکت‌ها وجود دارد که قابلیت انتقال مستقیم داده‌ها را در خدمات خود افزایش دهند.

بر اساس قوانین ایتالیا، گوگل در صورت مجرم شناخته شدن برای سوء استفاده از موقعیت خود، با جریمه‌ای تا ۱۰ درصد از فروش جهانی سالانه خود مواجه است.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار