رشد ۲۶ درصدی اعتبارات عمرانی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اعتبارات و منابع عمرانی استان طی امسال ۲۶ درصد نسبت به پارسال رشد دارد که چند درصد از میانگین افزایش کشور بیشتر است.

آقای عابدین خرّم در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست در مبادله موافقت‌نامه برای جذب اعتبارات استان تعلل نکنند تا کار‌ها به سرعت شروع شده و طرح‌ها با تاخیر و توقف مواجه نشود.

وی همچنین به پرداخت مرحله اول اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: بنا بود مرحله اول اعتبارات به صورت نقدی باشد، اما فرارسیدن زمان پرداخت یارانه‌ها، منابع نقدی دولت را بیشتر به این سمت سوق داد و قسط اول اعتبارات به صورت اوراق در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفت.

تفاوتی که اوراق قسط اول اعتبارات سفر استانی با اوراق معمول دارد این است که سه ساله نبوده و یک ساله هستند و تقریبا نقد محسوب می‌شوند.

 اولویت ما برای صرف اعتبارات سفر، حوزه برق، آب، راه و مسائل فرهنگی است که در این ارتباط مبادله موافقت‌نامه‌ها به سرعت باید انجام پذیرد و کار‌ها پیش رود.

منابع بانکی مربوط به اعتبارات سفر استانی هم که به همه بانک‌های عامل ابلاغ شده باید به سرعت جذب شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آب و برق در کشور و به تبع آن در استان ما نیز خوب نیست گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توسط مسئولان، رعایت مردم و مصرف بهینه، امیدواریم مدت دو ماه باقی مانده از اوج مصرف را بدون خاموشی عبور کنیم.

 با توجه به شرایط خاص امسال، توجه به الگوی مصرف بهینه و صرفه‌جویی یکی از اصلی‌ترین معیار‌ها است؛ در این ارتباط از مردم و مسئولانی که در حوزه آب، برق، کشاورزی و صنایع تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

 امسال نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم تا صنایع را بدون خاموشی اداره کنیم و تاکنون موفق شدیم حداقل خاموشی را در صنایع داشته باشیم تا دچار ضرر و زیان نشوند.

وی همچنین بر لزوم فروش سریع و مولدسازی ۲۵۰ ملک شناسایی شده دولتی تاکید کرد و گفت: در این ارتباط هیچ سازمانی حساسیت به خرج ندهد چرا که بخشی از منابع مورد نیاز از همین محل باید تامین شود.

وی همچنین از موافقت با مبادله موافقت‌نامه دو نیروگاه در سطح استان و واریز ۲۲ میلیون دلار سهم استان برای سد خداآفرین خبر داد.

آقای فرشکاران رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی هم در این جلسه سهم استان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور در سال ۱۴۰۱ را ۳.۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: این اعتبارات نسبت به پارسال حدود ۲۶ درصد رشد داشته است.

 مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان با این میزان رشد از یک‌هزار و ۶۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به رقم دو هزار و ۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

 یک‌هزار و ۵۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ عمومی، ۱۳۷ میلیون تومان اختصاصی و ۵۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز مربوط به ردیف‌های توازن منطقه‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار