حمایت تامین اجتماعی از متقاضیان پوشش بیمه ای

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یمه زنان خانه دار، دانشجویان، مشاغل آزاد و بیمه اختیاری بیمه‌هایی هستند که افراد می‌توانند با این سازمان قرارداد ببندند.

چراغ سحر گفت: بیمه زنان خانه دار، دانشجویان، مشاغل آزاد و بیمه اختیاری بیمه‌هایی هستند که افراد می‌توانند به صورت انفرادی با سازمان تامین اجتماعی قرارداد ببندند.

او می گوید: این افراد می‌توانند بر اساس شرایط و تمایل خود، یکی از نرخ‌های حق بیمه ۱۲، ۱۴ و یا ۱۸ درصد را انتخاب و ماهانه حق بیمه تعیین شده را پرداخت کنند.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان، حق بیمه‌های ۱۲ درصد شامل بازنشستگی،۱۴ درصد شامل بازنشستگی و فوت، حق بیمه ۱۸ درصدی شامل بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی است.

چراغ سحر به شرایط سنی بیمه شدگان هم اشاره و می گوید: حداقل شرایط سنی برای استفاده از این بیمه‌ها ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است.

او گفت: متقاضیان به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و یا به شعب کارگزاری در استان مراجعه کنند.

چراغ سحر با اشاره به بیمه دانشجویان می گوید: دانشجویان در زمان اشتغال به تحصیل می‌توانند از این بیمه استفاده و بعد از فراغت از تحصیل این بیمه را به عنوان سابقه علمی دانشجویی برای بازنشستگی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.