فراخوان مقاله به نخستین همایش ملی آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی

دانشگاه شهرکرد، فراخوان ازسال مقاله به نخستین همایش ملی آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی را منتشر کرد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، پژوهشگران علاقمند می‌توانند تا ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ به دبیرخانه این کنفرانس مقاله ارسال نمایند.

معرفی مقام علمی، فقهی، معنوی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی آیت الله دهکردی به جامعه علمی – فرهنگی کشور و نسل جوان از اهداف این همایش ملی است.

بررسی آثار و ابعاد شخصیتی آیت الله دهکردی، اقتصاد مقاومتی در اندیشه آیت الله دهکردی، حمایت از تولید داخلی در اندیشه آیت الله دهکردی، آیت الله دهکردی و مبارزه با مفاسد اجتماعی، استکبارستیزی در اندیشه آیت الله دهکردی، آیت الله دهکردی و مواجهه با طاغوت، فرهنگ انسان مدرن از نگاه آیت الله دهکردی، خدمات آیت الله دهکردی به دنیای اسلام و عالم تشیع، اندیشه فقهی، فلسفی، کلامی و عرفانی آیت الله دهکردی و سایر موضوعات مرتبط در زمینه فلسفه و کلام اسلامی، فقه و حقوق و اخلاق اسلامی، محور‌های اصلی این نخستین همایش ملی آیت الله دهکردی است.

امنیت، فرهنگ و اقتصاد هم سه محور فرعی همایش تکریم و بزرگداشت این عالم ربانی است.

نخستین همایش ملی آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی ۱۹ مهر امسال به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد.

آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی (ره) دومین فرزند حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بن سید ابراهیم معروف به ملا ابراهیم دهکردی و از علما و مجتهدین استان چهارمحال و بختیاری است که پدرش در بین مردم شهرکرد به فردی با تقوا و با خدا مشهور بود و اجدادش به امام سجاد (ع) منتسب هستند.

از مهم‌ترین آثار آیت الله دهکردی (ره) می‌توان به منبرالوسیله، شرح بر شرایع در طهارت و بیع، حاشیه بر مکاسب، حاشیه بر جامع عباسی، حاشیه بر نخبه حاجی کلباسی، رساله در طهارت، رساله در قبض، رساله عملیه هدایه الانام، ینابیع الحکمه، حاشیه بر تفسیر صافی، شرح بر اصول کافی، حاشیه بر وافی، شرح بر من لایحضره الفقیه، الذخیره فی الادعیه و الختومات المجربه، شرح بر حدیث کمیل بن زیاد، جنه الماوی، الاخلاق، السوانح واللوائح و الفوائد اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


این عالم ربانی از مراجع تقلید چهارمحال و بختیاری در اواخر دوران قاجار بود که خدمات ۷۰ ساله اش در علوم دینی و نگارش کتاب‌های فقهی، اصول و تفسیر به ویژه حدیث و مبارزات استبدادی برای منع استفاده از کالا‌های غیر ایرانی از او چهره‌ای ماندگار ساخت.

آیت الله دهکردی برای نسل جوان ناشناخته مانده است و این همایش در صدد معرفی مقام علمی، فقهی، معنوی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی آیت الله دهکردی به نسل جوان است.

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت مسأله اقتصاد، امنیت و فرهنگ و تآثیری که این موضوعات در زندگی امروز ما ایرانیان دارد، محور‌های فرعی این همایش یک روزه به اقتصاد، امنیت و فرهنگ اختصاص دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.