کشف ۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در ملایر

۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در ملایر کشف و ضبط شد.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: در اجرای گشت مشترک و بازدید از کارگاه‌های چوب‌بری، ۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق از نوع چوب راش توسط ماموران منابع طبیعی این شهرستان کشف و ضبط شد.

محمد زنگنه افزود: این محموله قاچاق روز گذشته و در راستای اجرای مصوبات کمیسیون پیشگیری، مقابله و سرقت و قاچاق چوب، از این کارگاه کشف و ضبط شده است.

او می گوید: در جریان گشت مشترک کارگاه‌های چوب‌بری و محل‌های دپوی چوب، پنج اصله گرده بینه راش به وزن ۵۰۰ کیلوگرم که به صورت قاچاق در یکی از کارگاه‌های چوب‌بری این شهرستان انبار شده بود، کشف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان اطلاع دهند.

زنگنه گفت: چوب راش یکی از گونه‌های اصلی جنگل‌های هیرکانی شمال کشور است که کاربرد زیادی در صنایع چوب، مبلمان و تهیه روکش، درب، پنجره، میز و صندلی دارد.

به گفته وی، چوب راش در ایران در مناطقی همچون گیلان، مازندران و گلستان در ارتفاع ۷۰۰ تا ۲ هزار متری از سطح دریا یافت می‌شود و درختی سایه پسند است و نهال‌های آن از سرمای شدید به ویژه سرمای بهاره آسیب می‌بیند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با بیان اینکه گرمای زیاد برای این گونه درختی ضرر دارد، گفت: راش دارای ریشه‌های سطحی است و در خاک‌های کم‌عمق و آهکی رشد مناسب دارد و خاک‌های خوب هر چهار تا پنج سال یکبار بذر فراوان می‌دهد.

ارتفاع درخت راش ۳۵ متر و قطر آن به ۱/۵ تا ۲ متر می‌رسد و عمر آن بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ سال است و پس از آن شروع به پوسیدگی درخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.