برپایی نمایشگاه یک روزه توانمندسازی زنان

در جشن بزرگ توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی استان، نمایشگاه یک روزه توانمندسازی زنان تحت پوشش بهزیستی برپا شد.

حسن پور معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در نمایشگاه یک روزه توانمندسازی زنان تحت پوشش بهزیستی ۱۰ غرفه  با حضور زنان و دختران توانمند از ۱۰ شهرستان استان برپا شد.

او گفت: این غرفه‌ها شامل غرفه‌های صنایع دستی، محصولات آرایشی، غرفه مرکز ۱۲۳، غرفه مرکز ۱۴۸۰، غرفه مراکز اقامتی و غرفه مرکز زنان و کودکان است.

اسد زاده مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: از آنجایی که زنان در خانواده و توانمندی آنان چهار ستون اصلی برای محکم شدن بنیان خانواده هستند باید سعی کنیم آنچه امکانات و امتیاز لازم است را از پایتخت کشور به استان بیاوریم.

او گفت: تمام تلاش مان باید این باشد که منتظر ابلاغیه‌ها نماییم و خودمان طرح و ایده ارائه دهیم و تمام تلاش را کرده تا از طرح‌های زنان حمایت کنیم.

هم اکنون ۴۰ هزار نفر خدمات مستمر و غیر مستمر از بهزیستی استان می‌گیرند.

از پارسال تاکنون ۴۴۲ نفر تحت پوشش بهزیستی از این سازمان تسهیلات کم بهره ۴ درصد دریافت کرده اند.

سازمان بهزیستی به ازای هر نفر تحت پوش، ماهانه ۴۲۰ هزار تومان مستمری می‌دهد.

همچنین مشوق‌هایی در بحث اشتغال افراد تحت پوشش وجود دارد که به طور مثال اگر فردی خودش اشتغال ایجاد کند یا جایی مشغول به کار شود، سازمان ۲۳ درصد حق بیمه افراد را پرداخت می‌کند.

اگر کارفرمایی معلولین سطح متوسط، شدید و خیلیل شدید را به کار بگیرد، بهزیستی به جهت جبران کارایی، تا ۵ سال ۵۰ درصد حقوق قانون کار را برای افراد پرداخت می‌کند.

همچنین در پایان این مراسم از مددجویان و زنان توانمند سازمان بهزیستی تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار