برگزاری مانور اورژانس‌های اجتماعی در قزوین

مانور تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی به مناسبت هفته بهزیستی در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

به مناسبت چهل و دومین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی روز سه شنبه در مراسمی مانور تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی (۱۲۳) در امامزاده حسین قزوین برگزار شد.

در این مانور ۸ تیم اورژانس اجتماعی با بهره گیری از ۱۱۰ نیروی کارشناس و متخصص برای خدمت رسانی به شهروندان کار خود را در محلات مختلف شهر قزوین آغاز کردند.

تیم‌های اورژانس اجتماعی با بیش از ده سال سابقه فعالیت با استفاده از نیرو‌های کارشناس تخصصی، روان شناس، مددکار، مشاور حقوقی به مراجعه تلفنی و حضوری شهروندان پاسخ داده و با راهنمایی لازم زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهیا می‌کنند.

خط مشاوره تلفنی ۱۲۳ و تیم سیار و مرکز مداخله در بحران و پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی استان قزوین به صورت شبانه روزی آماده ارائه مشاوره‌های کارشناسی برای جامعه هدف هستند.

جامعه هدف اورژانس اجتماعی شامل: کودکان آزار دیده، مشکلات ناشی از اختلافات خانوادگی حاد، دختران و پسران فراری از منزل، خشونت خانگی، اقدام به خودکشی، مبتلا به ملال هویت جنسیتی و افراد در شرایط بحران هستند.

خدمات سیار اورژانس اجتماعی با هدف شناسایی و جذب افراد در معرض آسیب و نیز آسیب دیده اجتماعی نسبت به ارجاع به موقع وتخصصی افراد به مراجع ذیصلاح ارائه می‌شود.

 اورژانس اجتماعی در استان قزوین دارای ۱۶ تیم است که این تیم‌ها به صورت ۸ تیم در دو شیفت صبح و عصر در تمامی شهرستان‌های استان فعالیت می‌کند و از سال ۱۴۰۰ نیز یک تیم در شهرستان قزوین به صورت شبانه روزی خدمات رسانی می‌کند.

تیم‌های اورژانس علاوه بر شهر قزوین، در شهر‌های اقبالیه، الوند، محمدیه و شهرستان‌ها نیز خدمات رسانی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.