قالیباف در نامه‌ای به رئیس جمهور مطرح کرد؛

مصوبه دولت در تعیین‌ حداقل مستمری بازنشستگان مغایر قانون است

رئیس مجلس دو مصوبه دولت درباره تعیین حداقل مستمری بازنشستگی در سال ۱۴۰۱ و کمک هزینه مسکن کارگران در سال ۱۴۰۱ را مغایر قانون دانست.

متن نامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به شرح زیر است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم رییس جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم.

بازگشت به رونوشت تصویب نامه هیات محترم وزیران به دو فقره تصویب نامه هیات محترم وزیران به شماره‌های ۴۲۳۲۹/ ت ۵۹۸۲۵ ه‍‍ مورخ ۸ /۰۳/ ۱۴۰۱ موضوع «تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱» و ۴۲۲۹۴/ت۵۹۷۰۳ ه‍ مورخ ۱۸/ ۰۳/ ۱۴۰۱ موضوع «کمک هزینه مسکن کارگران در سال ۱۴۰۱» متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیات بررسی و تطبیق مصوبات هیات دولت با قوانین» و مستندا به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجرای اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به اینجانب ابلاغ می‌شود.

بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی الاثر خواهد بود.

«۱- با نظر به ماده (۹۶) قانون تامین اجتماعی - مصوب ۱۳۵۴- که مقرر می‌دارد: «سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک بار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد»، بنابراین، متن مصوبه ۴۲۳۲۹/ت ۵۹۸۲۵ ه‍‍ مورخ ۸/ ۰۳/ ۱۴۰۱، از حیث عدم رعایت شرایط مندرج در این ماده، مغایر قانون است.

۲- با نظر به ماده (۲) اصلاحی قانون راجع به طبقه بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری – مصوب ۱۳۷۰- که مقرر می‌دارد: «کمک هزینه مسکن برای کارگران مشمول قانون کار سالیانه توسط شواری عالی کار تعیین و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید»، علیهذا، متن مصوبه ۴۲۲۹۴/ت۵۹۷۰۳ ه‍ مورخ ۱۸ /۰۳/ ۱۴۰۱، نیز از حیث عدم رعایت شرایط مندرج در ماده، مغایر قانون است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض به سکوت مجلس
۱۲:۴۲ ۳۱ تير ۱۴۰۱
اکثر بدحجاب‌ها افراد بااخلاق هستند،اینطور نیست همه آنها بی اعتقاد باشند.متاسفانه شاهد هستیم ویدیوهایی در فضای مجازی پخش میشود که از برخورد نادرست گشت ارشاد با خانم های بدحجاب است.این خانم های بدحجاب هم شخصیت دارند هم خانواده.این درست نیست مثل یک خلافکار وسط خیابان جلوی انظار مردم با آنها برخورد شود.متاسفانه بعضی‌ها در رسانه‌ها از زنان بدحجاب با عناوین بدی یاد می کنند. در حالی که بیشتر زنان بدحجاب آبرومند و دارای اخلاق و اعتقادات مذهبی هستند. فقط در پوشش مشکل دارند که بیشتر آن به خاطر عدم توجه خود این افراد یا خانواده‌شان می‌باشد و یا بخاطر مانتو و شلوارهای موجود در بازار. وگرنه بیشتر زنان بدحجاب حتی نماز می‌خوانند و دارای اعتقادات و اخلاق و شخصیت خوبی هستند. درست نیست همه بدحجاب‌ها را بی اعتقاد بنامیم و تر و خشک را به یک چشم ببینیم.حجاب مقوله ای فرهنگی است.با زور و برخورد کسی با حجاب نشده.برعکس بدحجاب تر شده.فوری جلوی این برخوردها گرفته شود.گشت ارشاد فقط در حد توصیه اخلاقی جواب می دهد.با بازداشت افراد حجاب درست نمیشود.وضع الان نتیجه همین برخوردهای نادرست گشت ارشاد در دهه های گذشته و عدم کار فرهنگی است.اگر بجای همین گشت ارشاد کار فرهنگی را بیشتر میکردید نتیجه میگرفتید.بودجه گشت ارشاد را بدهید به مساجد تا به زنان بدحجاب محل بن خرید رایگان چادر و مانتو از فروشگاههای ویژه حجاب داده شود.با این کارهای تشویقی میتوانید وضع حجاب را درست کنید.حتی صدای اعتراض زنان با حجاب هم درباره عملکرد گشت ارشاد درآمده.باشگاه خبرنگاران لطفا موضوع را پیگیری کنید.این وضع برخورد باعث بدنامی اسلام و حجاب در بین دختران جوان میشود و وضع حجاب از همینم بدتر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
ای قالیباف، شفافیت مجلس؟!
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۲۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
نفهمیدیم چی گفتن یعنی اخر ۱۰ درصد اضافه بازنشستگان بیشتر میشه یانه اگه نشه باعث تاسفه ولیعدالتی محض در حق ما بازنشستگانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۹ تير ۱۴۰۱
افزابش تمام بازنشستگان که همان ۱۰ درصد با تورم وگرانی همخوانی ندارد نه اینکه یکعده داده بشود وسایر صندوق بازنشیتگان سرشان بی کلاه بماند تمام بازنشستگان باشامل این بخشنامه بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۹ تير ۱۴۰۱
از ریاست محترم مجلس و روسای کمیسیون های مربوطه و نمایندگانی که پیگیر موضوع بودند بسیار ممنون هستم. اما بیشتر دوست داشتم که عمل مطابق با قانون و اصلاح ابلاغیه خرداد ماه دولت از سوی کسی دستور داده شود که به عنوان رییس جمهور کشور به وی رای دادیم. این میزان از پافشاری نادرست دولت محترم بر یک موضوع نادرست و به نام عدالت!!! و مواجهه با جامعه بازنشستگان و کارگران باعث تعجب بود و به شخصه معتقدم این آشی بود که برخی از اعضای دولت برای جناب رییس جمهور محترم فراهم ساختند و ایشان را در برابر یک عمل نادرست قرار دادند.
اکنون انتظار این است که دولت در کمترین زمان ممکن احقاق حق بازنشستگان محترم را مهیا سازد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۹ تير ۱۴۰۱
اتحاد و پایبندی به قانون و استقامت عزیزان بازنشسته مرحله اول را با پیروزی پشت سر گذاشت و حالا باید تا یک هفته دیگر سنگر را حفظ کنند تا دولت مجددا شیطنت نکند.زنده و برقرار باد قشر رنجدیده و عزیزان زحمت کش بازنشسته.از تمام تشکل ها و عزیزانی که از این قشر پشتیبانی و حمایت کردند تشکر میکنیم.پیروز و سر بلندباد ملت قهرمان ایران .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۹ تير ۱۴۰۱
برای ما هم توضیح بدید که به چه معنا است
آخرین اخبار