تحویل ۱۱۹ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی خوزستان

همزمان با ولات حضرت امام موسی کاظم (ع) و گرامیداشت هفته بهزیستی ۱۱۹ باب واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان خوزستان واگذار شد.

 مدیرکل بهزیستی خوزستان امروز در آیین واگذاری نمادین این تعداد مسکن که به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور معاون وزیر و رییس بهزیستی کشور در شادگان برگزار شد، گفت: ۴۶ واحد مسکونی در شهر شادگان، ۱۳ واحد در آبادان، پنج واحد در باغملک، سه واحد در شهرستان باوی، ۱۵ واحد در دزفول، ۱۱ واحد مسکونی در دشت آزادگان، ۱۲ واحد در شوش و شوشتر و ۱۲ واحد در شهرستان‌های حمیدیه، گتوند و هفتگل تحویل مدد جویان زیر پوشش بهزیستی شد.

مهران کریمیان می‌گوید: کل اعتبار هزینه شده از سوی بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی برای احداث این واحد‌های مسکونی ۷۰ میلیارد ریال بوده و مابقی هزینه ساخت این واحد‌ها از محل تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه و مشارکت خانوار‌ها تامین گردید.

او ادامه داد: از این تعداد ۱۵ واحد مربوط به خانوار‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول، ۱۲ مورد تعاونی‌های مسکن و مابقی واحد‌ها خودمالکی هستند.

این مقام مسئول گفت: به خانوار‌های دارای بیش از ۲ نفر معلول شهری طبق تفاهمنامه سال ۱۴۰۰ با بنیاد مستضعفان مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و به خانوار‌های روستایی ۸۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شد.

به گفته آقای کریمیان، به سایر خانوار‌ها از جمله خانوار‌های تک معلول و بی‌سرپرست مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده ضمن اینکه انشعاب آب، برق، گاز و پروانه ساختمانی این واحد‌های مسکونی به صورت رایگان تامین شده است.

 مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز با همکاری بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان یک هزار واحد مسکونی در استان خوزستان ساخته و به مددجویان بهزیستی تحویل داده خواهد شد.

۲۵ تا ۳۱ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.