مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی یک هزار واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک بهشتی همدان برگزار شد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان گفت: تکمیل این طرح هزار واحدی شهرک بهشتی در مدت سه سال به اتمام خواهد رسید.

مسعود رضایی درباره جزئیات این طرح گفت: این طرح ۱۱ هکتار است و در قالب ۳۳ بلوک اجرا خواهد شد که ۱۵ درصد مساحت کل زمین را در بر خواهد گرفت.

او در ادامه گفت: ۱۸ درصد برای خدمات رفاهی و آموزشی و ۱۷ درصد این زمین برای آموزش، درمان و فضای سبز در نظر گرفته شده است.

رضایی گفت: برای این طرح هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۳۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به تسهیلات بانکی و ۶۵۰ میلیارد تومان آورده متقاضیان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان هم دراین مراسم گفت: ۱۲۲ هزار متقاضی برای طرح مسکن ملی در همدان نام نویسی کردند که از این تعداد ۸۹ هزار نفر واجد شرایط بودند و ۳۸ هزار و ۳۱۴ نفر تایید شدند.

اسداللهی گفت: بیش از هزار هکتار زمین تامین شده و دو هزار و ۴۷۷ نفر تخصیص طرح داشتند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم از وضعیت نابسامان مسکن همدان نسبت به کل کشور گفت.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در ادامه گفت: برای تکمیل طرح‌های مسکن ملی، این شهر باید بزرگ شود و به ۱۴۰۰ هکتار زمین نیاز داریم تا بتوانیم ۵۰ هزار واحد مسکونی ایجاد کنیم.

او گفت: برای همدان نمی‌توانیم طبقه دوم درست کنیم، امروز سخت‌ترین شرایط برای مردم همدان مسکن است و بدترین وضعیت کشور از نظر مسکن و کمبود مسکن را در همدان داریم.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ظرفیت‌هایی برای شناسایی زمین وجود دارد و هیچ کاری در این مملکت، نشد ندارد و در این خصوص پیشنهاداتی برای شناسایی زمین دراین شهر داریم.

او گفت: یکی از مصوبات سفر رهبر انقلاب در سال ۸۳ به همدان، ساماندهی حاشیه نشینی بود و با قرارگاه خاتم نشست داشتیم و آن‌ها قبول کردند زمین‌هایی را تهاتر کنند تا بافت نامنظم، ساماندهی شود که همین مسئله به ظرفیت مسکونی داخل شهر کمک می‌کند.




 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.