اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به زنجان در حوزه آموزش و پرورش ۱۱۶ میلیارد تومان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان،اعتبارکلی مصوبات سفرسال گذشته رئیس جمهوربرای پروژه‌های آموزش وپرورش را۱۱۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان ۱۶ مصوبه داشته که در سه دسته قابلیت تقسیم بندی دارند، گفت: این مصوبات شامل مصوباتی که تخصیص اعتبار نداشته‌اند، مصوباتی که از محل اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عملیاتی شده است و در نهایت مصوباتی که در حال اجرا هستند، می‌باشد.

او تکمیل استخر دانش‌آموزی در شهرک کارمندان را از جمله مصوبات در دست اجرا از محل اعتبارات ملی و استانی عنوان کرد و افزود: اعتبار مصوب این پروژه ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که حدود ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن محقق شده و هم اکنون با انتخاب پیمانکار روی ریل اجرایی قرار دارد.

این مسئول تکمیل هنرستان ورزشی با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار با تخصیص هشت میلیارد تومانی را از دیگر مصوبات این حوزه بیان کرد و گفت: تکمیل استخر دانش‌آموزی ابهر و قیدار از محل اعتبارات ملی و استانی که در دست اجرا هستند و تعهد ملی تامین منابع آن هم حدود ۳۰ میلیارد تومان برای هر پروژه است که پروژه اول پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی دارد و پروژه دوم در مرحله انتخاب پیمانکار است.

اسماعیلی ادامه داد: تکمیل اردوگاه امام خمینی از محل اعتبارات ملی سازمان برنامه و بودجه که تخصیص اعتبار انجام و در حال اجرا است از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری است، اما مشکلی که وجود دارد این است که مبلغ تخصیص پاسخگوی پروژه برای تکمیل نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به احداث مدرسه ۱۷ شهریور نیز گفت: اعتبار این پروژه ۱۸ میلیارد تومان است که ۱۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافت و پروژه در دست اجرا است.

او افزود: همچنین تجهیز ۲ دبیرستان دخترانه برای مهارت آموزی دختران، تخصیص پنج میلیارد تومان برای تسهیل امور دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از منابع داخلی اداره کل نوسازی و تکمیل ۱۴ مدرسه، از دیگر مصوبات سفر در حوزه آموزش و پرورش است.

اسماعیلی بابیان اینکه تکمیل مدارس نیمه تمام استان نیاز به اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی دارد، گفت: تکمیل و بازسازی سه مدرسه دخترانه، تخصیص سه میلیارد تومان برای تکمیل سالن ورزشی کهلاب از خدابنده، تخصیص ۱۸ میلیارد تومان از وزارت نفت در راستای عمل به وظایف اجتماعی، تخصیص اعتبار ۸ میلیارد تومانی برای تأسیس خوابگاه دانش‌آموزی و در نهایت تبدیل کلاس‌های کانکسی به ساختمان آموزشی توسط ستاد اجرایی فرمان امام از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به زنجان است که هنوز اجرایی نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.