وزیر آموزش و پرورش در سفر به تفرش خبرداد؛

تصویب ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه مازاد برای آموزش و پرورش

نوری در جلسه شورای اداری شهرستان تفرش گفت: بودجه مازاد بجز بودجه سالیانه کشور، برای آموزش و پرورش تصویب شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به شهرستان تفرش که در راستای سفر هیئت دولت به استان مرکزی به شهرستان تفرش سفر کرده در جلسه شورای اداری شهرستان تفرش گفت: امسال به جز بودجه سالیانه در کل کشور، ۲۵ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش برای آموزش و پرورش تصویب شد و ۵۰ درصد مدارس توسط خیرین در کشور ساخته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار ساختمان نیمه کاره آموزش و پرورش تفرش تامین می‌شود و برای ورودی‌های شهرستان و گازکشی قول مساعد از وزیر راه و وزیر نیرو گرفته شده است

نوری گفت: شهرستان تفرش ۷۸ اثر ثبت شده تاریخی دارد از خانه‌های خالی به عنوان بومگردی اجاره می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در دیدار‌های مردمی وزیر آموزش وپرورش هم که درخواست آسفالت ۱۲ روستا به اندازه ۱۲۶ کیلومتر که معادل ۳۰ درصد از جاده‌های تفرش را داشتند گفت: این موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

توسعه پرورش بوقلمون و مشکل آب و فاضلاب روستای محمد آباد و مساعدت به راه اندازی فاز دوم شهرک صنعتی، ایجاد اشتغال برای دو نفر از معلولین و تخلف در ساختمان سازی روستای طراران مهمترین مشکلات مطرح شده در جلسه این دیدار مردمی بود.

نوری همچنین در این سفر مدرسه مشارکتی ۶ کلاسه مرحوم موسی حاجیلو با زیر بنای ۸۶۹ متر مربع و اعتبار ۴/۵ میلیارد تومان که در سال ۹۸ کلنگ زنی شده بود و را افتتاح و از ساختمان نیمه کاره آموزش و پرورش تفر ش بازدید کرد.


مراسم غباروبی شهدای ترخوران و زیارت امامزاده محمد جد رهبر معظم انقلاب و دیدار با خانواده شهیدان احمد و محمد کمالی مقدم هم از دیگر برنامه‌های سفر وزیر آموزش و پرورش به تفرش بود.

شهید احمد کمالی مقدم در سال ۶۱ در سن ۱۹ سالگی عملیات فتح خرمشهر و شهید محمد سال ۶۲ در سن ۱۸ سالگی در منطقه جنوب به درجه رفیع شهادت رسیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.