تصویب بیش از۲۲۰ طرح رهاورد سفر رئیس جمهور به استان مرکزی

حجت الاسلام رئیسی در نشست با اصحاب رسانه در استان مرکز‌ی گفت: بیش از۲۲۰ طرح در حوزه‌های مختلف در استان مرکزی قطعی کردیم.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پایان سفرش به استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه گفت: ۲۲۰ طرح در حوزه‌های مختلف در استان مرکزی قطعی کردیم.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پایان سفرش به استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه گفت: بیش از ۲۲۰ طرح را در حوزه‌های مختلف در استان مرکزی قطعی کردیم که اعتبارات زیادی را می‌طلبد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: از این تعداد ۵۰ طرح در حوزه زیربنایی، ۳۹ طرح در حوزه آب و کشاورزی، ۶۵ طرح در حوزه فرهنگی آموزشی، ۲۰ طرح در حوزه بهداشت و درمان، ۹ طرح خاص، ۸ طرح در حوزه صنعت و معدن، ۲۳ طرح در حوزه اجتماعی و ۱۰ طرح در حوزه قضایی و انتظامی است.

رئیس جمهور گفت: پیگیری این طرح‌ها در مرکز به عهده معاونت اجرایی رئیس جمهور و در استان بر عهده استاندار است تا موانع را شناسایی و کار را دنبال کنند که اطلاع رسانی بهترین ضمانت اجرایی برای این طرح هاست و رسانه‌ها می‌توانند مطالبه کنند تا کار به نتیجه برسد.

رئیس دولت سیزدهم میگوید: در سطح کشور کار‌های خوبی انجام شده و درسطح استان هم با تخصیص اعتبارات انتظار رشد جهشی در بازگشت به فعالیت صنایع تعطیل و نیمه تعطیل را داریم، مخالف خصوصی سازی نیستیم، اما خصوصی سازی درست مدنظر است.

رئیسی معتقد است صنایع بزرگ استان مرکزی ظرفیت بسیاری هم برای اشتغال و هم برای انجام کار‌های بزرگ درکشور هست که این صنایع مثل هپکو، آذرآب و ماشین سازی باید سرمایه درگردش داشته باشند تا بتوانند کارشان را انجام دهند که از مصوبات است.

رئیس جمهور گفت: با توجه به تولید محصول با کیفیت در این کارخانه‌ها باید از واردات محصولات مشابه جلوگیری شود و نکته دیگر اینکه اصلاح مدیریتی است و مدیران باید جابجا شوند تا مدیران جهادی بتوانند کار را پیش ببرند.

به گفته رئیس جمهور در حوزه کمبود آب شرب اعتباراتی تخصیص یافت و در حوزه آلودگی هوا ایجاد ۱۰۰۰ هکتار درختکاری، ایجاد ایستگاه‌های پایش گرد و غبار، نصب فیلترها، و مسئولیت اجتماعی صنایع و صرف بخشی از درآمدشان برای کار‌های اجتماعی مصوب شد.

رئیسی گفت: انتقال دفاتر صنایع استان مرکزی که در تهران مستقر هستند به خود استان سیاست درستی بوده، اما باید بررسی شود که قانون بوده یا دستورالعمل و حتما باید پیگیری و دنبال شود.

رئیس جمهور گفت: اصل این سیاست چه قانون باشد یا دستورالعمل قابل تحسین است و استفاده از این شرکت‌ها در درآمد استان تاثیرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.