سومین جشنواره آلبالو در شهر زنگنه برگزار شد

سومین جشنواره آلبالو در شهر زنگنه از توابع بخش زند ملایر در بوستان کریم خان زند این شهر زنگنه با حضور مردم، باغداران و مسئولان برگزار شد.

عرضه مستقیم محصولات باغداران منطقه، برپایی جشنواره غذا به همت مجمع خیرین سلامت شهرستان، اجرای برنامه های طنز و کمدی، برگزاری مسابقاتی با اهداء جوایز و اجرای زنده فرج علیپور(از فعالان حوزه موسیقی سنتی) از جمله برنامه های این جشنواره بود.

 شهرستان ملایر با سهم ۷۳۷ هکتاری از باغات آلبالو استان همدان، به عنوان قطب تولید آلبالو شناخته می شود. در این میان بخش زند از توابع شهرستان ملایر با دارا بودن سه دهستان و ۴۶ روستا، ۶۰۰ هکتار از باغات آلبالو شهرستان را در قلب خود جای داده است که نتیجه آن تولید سالانه بیش از ۵۰۰۰ تن آلبالو است که توسط شرکت سحر از باغداران خریداری شده و مشتقات آن به سراسر کشور و بیش از ۱۵ کشور دنیا عرضه می شود.

۴ هزار تن آلبالو در بخش زند ملایر تولید می شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این جشنواره گفت: به برکت وجود کشاورزان شهرستان، پس از جهانی شدن مبلمان منبت و انگور، به برند ملی مروار رسیدیم.

سومین جشنواره آلبالو در شهر زنگنه برگزار شد

حجت الاسلام احد آزادی خواه خاکریزی، اصلاح کشاورزی، اصلاح شبکه برق، بازنگری طرح هادی و اصلاح قنوات را از جمله اقدامات چشم گیر و موثر در روستاهای شهرستان برشمرد و افزود: یک چهارم قنوات استان همدان متعلق به شهرستان ملایر است.

آزادیخواه ضمن اشاره به تولید بیش از ۴۰۰۰ تن آلبالو در بخش زند اظهار کرد: ضروری است که داشته هایمان را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت تقویت حوزه باغداری، منبت و خیاطی شهرستان تصریح کرد: پروژه های خوبی برای استان همدان در نظر گرفته شده که در سفر رییس جمهور به همدان، رونمایی خواهد شد.

آزادیخواه در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت توجه به جوانان منطقه و نخبه پروری گفت: رشته های تحصیلی مرتبط با صنعت منبت و صنعت انگور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر و دانشگاه ملایر فعال بوده و هر ساله دانشجو می پذیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: دانشکده کشاورزی دانشگاه ملایر یکی از دانشکده های معتبر منطقه است.

آلبالو حداقل به قیمت بیش از ۲۰ هزار تومان از باغداران خریداری شود

بخشدار بخش زند نیز با اشاره به وجود ۴۶ روستا در این بخش مطرح کرد: بیشتر اهالی این روستاها به کشاورزی و باغداری مشغول بوده و عمده محصولات این منطقه آلبالو، انگور، گردو و گندم است.

محمد فارسی با بیان اینکه در بخش زند سالانه ۵ هزار تن آلبالو تولید می شود، گفت: بخش زند قطب تولید آلبالو در استان همدان است.

فارسی ایجاد شادی و نشاط بین مردم را یکی از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و بیان کرد: معرفی برند آلبالو بخش زند که به‌عنوان بازارچه و سوغات سرای خشکبار منطقه ثبت شده است، یکی دیگر از اهداف مهم برگزاری این جشنواره بود.

بخشدار بخش زند با اشاره به اهمیت حمایت از تولید و اقتصاد کشاورزان منطقه خواستار تعیین قیمت مصوب و تضمینی آلبالو شد و افزود: انتظار داریم که آلبالو حداقل به قیمت بیش از ۲۰ هزار تومان از باغداران خریداری شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها: جشنواره ، باغداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.