امسال میگوی گلستان صادر می‌شود/ پیش بینی تولید ۴ هزار تن میگو در مزارع گمیشان

سرپرست اداره کل شیلات گلستان از پیش بینی تولید ۴ هزار تن میگو در استان خبر داد.

اسماعیل جباری در جلسه بررسی وضعیت میگوی استان گفت: خوشبختانه بحران بیماری لکه سفید پشت سر گذاشته شده و امسال هم مجتمع پرورش میگوی گمیشان همانند دو سال گذشته به عنوان یک مجتمع پاک عمل ذخیره سازی بچه میگو به پایان رسانده است.

او گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده امسال ۴ هزار تن میگو در استان تولید می‌شود و مراکز فرآوری استان باید ظرفیت و آمادگی فرآوری این مقدار محصول را داشته باشند.

سرپرست اداره کل شیلات گلستان گفت: پرورش دهندگان هر چه سریعتر قرارداد‌های لازم را برای فرآوری محصول خود با مراکز فرآوری استان منعقد کنند چرا که ممکن است مجبور به صید اضطراری شویم.

او گفت: صادرات محصول میگوی استان از مرز اینچه برون اهمیت زیادی دارد و پیگیری‌های لازم برای صادرات محصول میگوی استان انجام شده است.
جباری گفت: مقرر شده راه آهن واگن‌های سردخانه دار را در اختیار ما قرار دهد و به زودی با کسب کد‌های صادراتی، محصول میگوی استان از مرز اینچه برون به کشور‌های آسیای میانه و اوراسیا صادر می‌شود.

او تکثیر بچه میگو در داخل استان را یکی از مهمترین دغدغه‌های شیلات دانست و گفت: تمام تلاش خود را برای خودکفا شدن در زمینه تکثیر بچه میگو در استان به کار خواهیم بست.

جباری گفت: از ۲۵ اردیبهشت تا ۲۵ تیر، بیش از ۲۶۱ میلیون قطعه بچه میگو در ۱۰۰ مزرعه و ۱۰۹۵ استخر با سطح مفید هزار و ۵۴۲ هکتار، در مجتمع پرورش میگوی گمیشان ذخیره سازی شده است که پیش بینی می‌شود از ۱۵ شهریور ماه فعالیت برداشت محصول میگوی استان آغاز گردد.

آرش جیران رئیس گروه بهبود کیفیت و فرآوری شیلات گلستان هم در این جلسه گفت: در حال حاضر ۷ مرکز فعال، عملیات فرآوری، عمل آوری و بسته بندی محصولات شیلاتی را در استان انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
میگو افضل غذاهای دریائیه
آخرین اخبار