معاون خدمات شهری شهرداری فردیس گفت:۴۲۷ قلاده سگ با هدف کاهش مخاطرات و پیشگیری از انتقال بیماری مشترک انسان وحیوان از ابتدای سال جاری در این شهرستان جمع آوری شدند.

آقای روستایی گفت: مرکز نگهداری سگ ها در فردیس  از حدود سه سال پیش  راه اندازی شده و سگ های بلاصاحب پس از انتقال به ابن مکان واکسیناسیون و عقیم سازی می شوند.

او می گوید: طبق قرارداد با شرکت پیمانکاری بخش خصوصی  امسال برای جمع آوری و زنده گیری ۲  هزار و ۸۰۰ قلاده سگ در فردیس برنامه ریزی شده تا از این جهت خطری شهروندان را تهدید نکند.

روستایی گفت:  عقیم سازی هر قلاده سگ بیش از یک میلیون تومان هزینه دارد ضمن آنکه نگهداری هر قلاده سگ سالانه ۲ میلیون تومان  برای شهرداری هزینه دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری فردیس گفت: فعالیت افرادی به عنوان حامی  سگ ها مشکلاتی برای اکوسیستم طبیعی این حیوانات به وجود آورده است.

او گفت: مطابق قانون شهرداری وظیفه ای در خصوص پسماندهای عفونی ندارد.

روستایی گفت: هزینه جمع آوری زباله های عفونی مراکز درمانی در فردیس برعهده  با دانشگاه علوم پزشکی استان و سازمان حفاظت محیط زیست است که البته هزینه بی خطر سازی این پسماندها باید توسط دستگاه های مسئول پرداخته شود.

معاون خدمات شهری شهرداری فردیس گفت: روزانه در فردیس ۲۶۰ تن زباله  جمع آوری  و به مرکز دفن زباله های استان در حلقه دره منتقل می شود که سرانه توسط پسماند در فردیس روزانه حدود ۶۰۰ گرم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.