پارک علم و فناوری گلستان سند دار شد

رئیس کل دادگستری گلستان از صدور سند پارک علم و فناوری استان خبر داد.

حیدر آسیابی گفت: در بازدید از شرکت‌های دانش بنیان، یکی از مهم‌ترین چالش‌ها بر سر راه توسعه این شرکت‌ها نداشتن فضا برای استقرار واحد‌ها به علت بلاتلکیف ماندن سند پارک علم و فناوری استان مطرح شد.

او افزود: بررسی‌ها نشان داد از سه سال پیش تا کنون اقدامات پارک فناوری گلستان برای صدور سند در پیچ و خم‌های اداری شرکت شهرک‌های صنعتی استان، بی نتیجه مانده بود که با دستور قضایی این مشکل رفع و بلافاصله سند برای ۱۶ هزار مترمربع زمین این پارک صادر شد.

آسیابی گفت: با صدور این سند، مشکل فضا برای استقرار واحد‌های تولیدی دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان که مهم‌ترین نیاز برای توسعه این شرکت‌ها بود، حل شد.

غفاری مدیر کل پارک علم و فناوری گلستان هم دراین باره گفت: گلستان تنها استان کشور است که فضا برای در استقرار شرکت‌های تولیدی دانش بنیان نداشت و مهم‌ترین دلیل آن هم نداشتن سند زمین پارک علم و فناوری بود که امکان تفکیک و واگذاری آن به جوانان نخبه استان را نمی‌داد.

غفاری افزود: واگذاری زمین به قیمت ارزان‌تر و اقساطی و پرداخت یکسری تسهیلات ارزان قیمت از جمله مزایای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری است که با صدور سند پارک فناوری استان و فراهم شدن امکان استقرار واحد‌های فناور در این پارک، از این پس شرکت‌های دانش بنیان استان هم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار