با کمک دستگاه‌های حمایتی

معلولین در خانه درآمد کسب می‌کنند/ ارائه تسهیلات ۱۰۰ میلیونی به متقاضیان

بانوان معلول شهرستان سربیشه با فراگیری آموزش‌هایی در حوزه تولید، کسب و کار‌هایی را راه اندازی کرده و درآمد کسب می‌کنند.

جمله معلولیت محدودیت نیست را همه شنیده ایم؛ دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی نیز در توانمندسازی معلولین و محدود نکردن آن‌ها تلاش می‌کنند.

یکی از اقدامات انجام شده در شهرستان سربیشه برای توانمندسازی معلولین، راه اندازی کارگاه‌های تولیدی از جمله تولیدی لباس است.

این کارگاه‌ها با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای و بهزیستی شهرستان سربیشه راه اندازی شده است.

آموزش در کارگاه، درآمدزایی در خانه

یکی از مددجویان معلول حاضر در کارگاه خیاطی گفت: چند ماهی می‌شود که در این کارگاه مشغول به کار هستم و انواع دوخت مانتو را یاد گرفته ام.

او گفت: با استفاده از آموزش‌های این مجموعه می‌توانیم برای خودمان کسب و کاری درست کنیم و از آن درآمد به دست بیاوریم تا شرایط زندگیمان بهتر شود.


بیشتر بخوانید


همسر یکی از معلولین شهرستان سربیشه نیز گفت: همسر من کر و لال است، اما توانسته در کارگاه خیاطی مهارت کسب کند و اکنون در خانه خیاطی می‌کند.

او بیان کرد: کار کردن همسرم در خانه با وجود معلولیت، سبب شده تا درآمد بیشتری داشته باشیم و مشکلات زندگی کاهش یابد.

معلولین توانمند وام می گیرند

عباسی سرپرست اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان سربیشه گفت: کارگاه‌های تولیدی در سطح شهرستان به منظور توانمندسازی معلولین و خانواده آن‌ها راه اندازی شده است.

کدخدایی سرپرست اداره بهزیستی سربیشه نیز گفت: هم اکنون هزار و ۳۰۰ معلول در این شهرستان تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

او گفت: برای هنرآموزان بعد از اتمام دوره‌های آموزشی، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است تا بتوانند وارد بازار کار شوند.

کدخدایی اظهار کرد: این تسهیلات با دوره بازپرداخت ۷ ساله بوده و نرخ سود آن ۴ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار