فرماندار مهاباد:

موانع صادرات محصولات تولیدی مهاباد در دستور کار قرار می گیرد

فرماندار ویژه مهاباد گفت: مشکلات و موانع بر سر راه صادرات محصولات تولیدی شهرستان احصا و نسبت به پیگیری امورات آن‌ها در استان اقدام خواهد شد.

امیر قادری با بیان اینکه برخی از اختیارات در زمینه صادرات نشدن محصولات تولیدی کشاورزان از حوزه شهرستان خارج است، گفت: فعالان اقتصادی مهاباد از ظرفیت گمرک این شهرستان برای صادرات محصولات خود استفاده نکرده و در این زمینه آگاه سازی از شرح وظایف این گمرک برای تولیدکنندگان کمرنگ بوده است.

وی گفت: وجود واحد‌های فعال اقتصادی از جمله شرکت مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد اقتصادی استان و همچنین تولیدات بخش کشاورزی از جمله در حوزه باغداری نیاز به توسعه گمرک و افزودن بخش صادرات به گمرک این شهرستان است.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: با توجه به موقعیت محل فعلی گمرک مهاباد در داخل شهر در حال مکان یابی زمین مناسب و انتقال آن به خارج از شهر هستیم تا زیرساخت توسعه آن در مکان جدید فراهم شود.

قادری گفت: دسترسی آسان به گمرک و همچنین وجود زیرساخت خدمات رفاهی برای کاهش هزینه‌های ساخت محل جدید در اختصاص زمین باید لحاظ شود.

مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای بزرگ‌ترین واحد صنعتی شمالغرب کشور و همچنین قطب تولید محصولات کشاورزی از جمله سیب در منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.