رونمایی از پوستر فراخوان هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان

پوستر فراخوان هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان با حضور مسئولان فرهنگی، فیلمسازان و اصحاب رسانه خوزستان در آیینی رونمایی شد.

 مدیر انجمن سینمای جوان اهواز در آیین رونمایی از این پوستر گفت: هفتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه خوزستان مهمترین رویداد فیلمسازی استان پس از شش سال است که با برگزاری این جشنواره فیلمسازان دور هم جمع می‌شوند و نیاز است هر دو سال یکبار به منظور ترغیب فیلمسازان برای کیفیت آثار تولید شده این جشنواره برگزار شود.

کیخایی ادامه داد: هفتمین جشنواره فیلم کوتاه استان خوزستان با محوریت آسیب‌های اجتماعی در مهرماه امسال در سه بخش اصلی شامل مسابقه اصلی، آسیب‌های اجتماعی و بخش جنبی شامل بزرگداشت ها، کارگاه‌ها و ورکشاپ‌ها در اهواز برگزار می‌شود.

او  می‌گوید: آثار ارسالی این جشنواره مختص فیلمسازانی است که خوزستانی هستند یا لوکیشن فیلم شان در محدوده استان خوزستان است و یا به عنوان فیلمسازان خوزستانی شناخته می‌شوند و این مورد در جشنواره‌های گذشته نیز وجود داشته، اما امسال بر آن تاکید شده است.

مدیر انجمن سینمای جوان اهواز گفت: در جشنواره امسال بخش ویژه‌ای را به فیلم‌هایی که با محوریت آسیب‌های اجتماعی تولید می‌شوند، اختصاص داده ایم که به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد و جوایزی نیز به آن اختصاص می‌یابد.

به گفته آقای کیخایی،   مجموعه فیلم‌های انیمیشن و مستند با محدودیت زمانی ۳۰ و ۴۰ دقیقه می‌توانند در جشنواره حضور داشته باشند.

او گفت: خانواده سینمای کوتاه نیازمند دیده شدن هستند و با تمام کمبود‌ها در حال تلاشند، لذا وظیفه سنگین اصحاب رسانه و مطبوعات است که پای کار بیایند و در بحث رسانه‌ای و انعکاس جشنواره ما را همراهی کنند.

مدیر انجمن سینمای جوان اهواز  ادامه داد: سینمای کوتاه سینمای ارزان قیمتی نیست و ما با یک اثر روبرو نیستیم، این سرمایه زندگی فیلمساز است و از اصحاب رسانه می‌خواهیم تا در کنار این خانواده به دیده شدن آن‌ها کمک کنند.

کیخایی همچنین از فیلم سازان، پیشکسوتان و تمام کسانی که در حوزه سینمایی استان فعالیت می‌کنند درخواست کرد که مانند جشنواره‌های گذشته این جشنواره را مورد حمایت خود قرار دهند چرا که این جشنواره بیش از گذشته نیاز به همراهی و همدلی دارد.

 هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان از ۱۷تا ۲۱مهر ماه سال جاری در اهواز برگزار می‌شود وآخرین مهلت ارسال آثار ۷ شهریور ۱۴۰۱ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.