با موافقت رئیس‌جمهور؛

ظرفیت جذب نخبگان افزایش می یابد

رئیس‌جمهور در دیدار پژوهشگران و مدیران جهاد دانشگاهی با افزایش ظرفیت جذب نخبگان با هدف بالندگی اندیشه در این مجموعه موافقت کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در دیدار پژوهشگران و مدیران جهاددانشگاهی با افزایش ظرفیت جذب نخبگان با هدف بالندگی اندیشه و معرفی دیدگاه‌های نو در این مجموعه موافقت کرد.

«بنیاد ملی نخبگان» سازمانی برای شناسایی، جذب و پشتیبانی مادی و معنوی از نخبگان با تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۵ راه اندازی شد.

سرآغاز حرکت برای تأسیس این سازمان ملی، سخنان رهبر انقلاب بود که در مهر ماه سال ۱۳۸۳ در جمع نخبگان فرمودند: «لازم است بنیادی در دستگاه ریاست جمهوری در راستای پیگیری و تلاش برای حل مشکلات نخبگان، توجه به پیشنهادها و نظرات شأن، شناسایی استعدادها، هدایت آنان در مسیر پیشرفت‌های علمی و نخبه پروری در جامعه ایجاد شود».

لذا با توصیه و نگاه ویژه ایشان اساسنامه بنیاد ملی نخبگان در خرداد ماه سال ۱۳۸۴ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

چندی پیش رئیس جمهور نیز در راستای منویات رهبر انقلاب و اهمیت بهره مندی از پتاسیل نخبگان، در جمع رؤسای دانشگاه‌های کشور و مسئولان اجرایی به اهمیت بهره‌گیری از توان کارشناسی نخبگان و دانشگاهیان در نظام حکمرانی، تاکید کرد و گفت: مهم است سازوکارهای کارآمدی برای شکل‌گیری یک رابطه مؤثر میان دولت و نهاد علم فراهم شود تا بتوانیم مساله‌محور از توان علمی مراکز دانشگاهی و نخبگانی بهره ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار