آمریکا اقدام به اعزام یک ناوگروه تهاجمی دریایی به تنگه تایوان برای مقابله با تهدیدات چین کرد.

همزمان با نزدیک شدن سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ناو گروه رزمی ارتش آمریکا به سمت تنگه تایوان در حال حرکت است. 

به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، پس از آنکه پکن در یک پیام خصوصی به شدت به واشنگتن درباره سفر پلوسی به تایپه هشدار داده بود، حال خبر می رسد یک ناوگروه تهاجمی نیروی دریایی آمریکا در شرق آسیا به سمت تایوان در حال حرکت است. 

ناوگروه تهاجمی آمریکا شامل ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان به همراه شماری ناو و ناوشکن می شود. گرچه مقامات نیروی دریایی مقصد نهایی این ناوگروه را اعلام نکرده است، اما به احتمال فراوان آنها عازم تنگه تایوان هستند. 

چین تایوان را بخشی از خاک خود می داند و بارها به مقامات غربی درباره فروش تسلیحات و نیز سفر مقامات آنها به این منطقه هشدار داده است. با این حال، واشنگتن و متحدانش در حال تقویت تایوان برای مقابله با حمله احتمالی چین هستند. 

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیست تهاجمی بر این باور است چین مهمترین تهدید برای آمریکا در نظام بین الملل محسوب می شود. پکن همانند واشنگتن می کوشد به هژمون منطقه ای دست یابد که این امر می تواند برای ایالات متحده خطرناک باشد. 

مرشایمر که بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان قلمداد می شود تاکید دارد آمریکا باید همان سیاست مهاری را که علیه اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ سرد اتخاذ کرد را علیه چین بکار گیرد. از این رو، واشنگتن باید بلندپروازی های پکن را در شرق آسیا مهار کرده و خط مقدم این امر تایوان است. 

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار