مدیر عامل راه آهن کشور:

ظرفیت قطار‌های کشور به مرز شلمچه ۲ برابر می‌شود

آقای صالحی یکی از اقدامات مهم برای سهولت در تردد زائران اربعین را افزایش ۲ برابری ظرفیت قطار‌های کشور به مرز شلمچه برشمرد.

میعاد صالحی مدیر عامل راه آهن کشور در حاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام اربعین ظرفیت قطارها از عمق کشور به مرز شلمچه ۲ برابر می شوند و قرار است به صورت شبانه روزی فعالیت کنند تا ترد زائران تسهیل شود.

آقای صالحی ۲  برابر شدن قطارهای تهران به مشهد را هم یکی دیگر از برنامه ریزی های صورت گرفته ویژه ایام اربعین حسینی اعلام کرد.

او همچنین یکی از اهداف سفر امروز خود را رفع مشکلات موجود در راه اندازی مسیر ریلی تهران_ کربلا عنوان کرد و گفت: راه اندازی این خط باعث می شود مسافران از عمق کشور به کربلا منتقل شوند.

به گفته این مسئول در حال حاضر مسافران بخشی از مسیر شلمچه تا بصره را به خاطر متصل نبودن خط ریلی شلمچه بصره به صورت زمینی می پیمایند.

او به تشریح بیشتر راه اندازی این مسیر ریلی پرداخت و گفت : مسافران با راه اندازی این خط ریلی تا شلمچه را با قطار طی کرده و از بصره به مقصد کربلا عازم می شوند و زیارت عتبات با سهولت بیشتری انجام می شود.

مدیر عامل راه آهن کشور با بیان اینکه اتصال خط ریلی شلمچه به بصره که ۳۲ کیلومتر است نیاز به رفع برخی موانع ازجمله تصرف اراضی فراهم کردن بستر خط ریلی بر عرض رودخانه اروند است، گفت : که از مدت ها پیش که موضوع مطرح و توافق ۲ طرف ایرانی و عراقی جلب شده گام به گام در صدد رفع موانع برآمدیم.

این مقام مسئول برای بازدید میدانی و مستقیم از مسیر خط ریلی تهران_کربلا و برآورد کاستی ها، و دیدار با همتای خود در کشور عراق برای ارزیابی شرایط سفر در خاک عراق عازم کربلای عراق شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.