رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور:

هیئت‌های مذهبی کانون مرکزیت جهاد تبیین هستند

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور گفت: هیئت‌های مذهبی مرکزیت و کانون جهاد تبیین هستند که شایسته است از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی گفت: هیئت‌های مذهبی مردمی‌ترین نهاد معنوی و ارزشی در جامعه است که از ظرفیت عظیم در مسیر تبلیغ دینی و تبیین ارزش‌های الهی برخوردار است.

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور می گوید: در این محافل نه تنها احیای امر اهل بیت را شاهد هستیم بلکه تلاش بر این است تا زیبایی‌های مکتب اسلام و تشیع به گوش جوانان و نوجوانان رسیده و آنها در مسیر تربیت از این گنجینه‌های عظیم استفاده کنند.

به گفته او، بر اساس نظرسنجی‌هایی که در ماه‌های گذشته انجام دادیم، ۹۰ درصد پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی‌ها اعلام کردند که در جلسات هیئت‌های مذهبی شرکت کرده و از این برنامه‌های معنوی بهره می‌برند.

حجت‌الاسلام باباخانی گفت: این نظرسنجی نشان داد که ۵۰ درصد مردم تمایل به کمک مالی به این هیئت‌ها را دارند و همواره از مجالس سینه‌زنی و منبر علما نیز استفاده می‌برند.

او در ادامه می گوید: باید فضای مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی را یک فضای معنوی همراه با آرامش و اطمینان‌خاطری برای جوانان تبدیل کنیم تا نسل آینده به دور از فضای مجازی، ساعاتی را در این محافل و مجالس با آرامش سپری کنند.

حجت‌الاسلام باباخانی گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم در عرصه تبلیغ دینی از فضای مجازی به شکل صحیح و درست استفاده کنیم که بهتر است علما و فضلا با راهکارهای جدید به دنبال جذب جوانان در این هیئت‌ها باشند.

او با اشاره به اهمیت جهاد تبیین به عنوان رسالت هیئت‌ها و مراکز مذهبی می گوید: در پرتوی معارف اهل بیت باید در این حوزه احیاگری شده و از ظرفیت‌های به وجود آمده در قالب هیئت‌های مذهبی برای اصلاح‌گری جامعه استفاده شود.

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور حضور جوانان و نقش‌آفرینی آنها را در هیئت‌های مذهبی یادآور شد و گفت: ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا (ع) شرایط مناسبی را به وجود آورده تا هیئت‌های مذهبی بتوانند کارکرد معنوی خود را بیشتر ظهور و بروز دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.