وزیر بهداشت:

۷۶ درصد مردم ایران علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند

وزیر بهداشت گفت: براساس آمار‌های موجود ۹۶ درصد مردم یک دُز، ۸۶ درصد ۲ دز و در مجموع ۷۶ درصد جمعیت کشور علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند درحالی که این آمار در کشور آمریکا حدود ۶۰ درصد است.

بهرام عین اللهی روز پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان‌های رزن و درگزین از توابع استان همدان گفت: در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، دشمنان با آغاز جنگ تحمیلی، تحریم و کارشکنی‌های متعدد درصدد جلوگیری از رشد و توسعه ایران اسلامی برآمدند.

او به سفر رئیس جمهور روسیه به ایران گفت: پوتین در این سفر با بیان اینکه مردم ایران نماد مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه استکبار هستند، این ملت را الگویی برای مردمان دنیا دانست.

وزیر بهداشت گفت: پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف گواه این مدعاست که همه ظرفیت‌های پزشکی در کشور تامین و فراهم شده به نحوی که تمامی درمان و جراحی‌های مرتبط با پزشکی و بیماری در داخل کشور انجام می‌شود.

عین اللهی گفت: مردم مهم‌ترین سرمایه‌ها برای رشد و توسعه کشور هستند و امروز همه ظرفیت‌های تولید واکسن در کشور فراهم شده است.

او گفت: بررسی میدانی، مشاهدات عینی و چهره به چهره مهم‌ترین رویکرد دولت سیزدهم در مدیریت کشور است و دولت مردمی آیت الله رییسی با حضور در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف، از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات مردم قرار گرفته و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وزیر بهداشت گفت: ملت ایران هر روز در جنگ‌های اقتصادی، سلامت و آب با دشمنان هستند، در این جنگ نه تنها دولت بلکه تک تک افراد جامعه تاثیرگذار هستند و حتی با حضور مردم و حمایت آن‌ها مشکل بحران آب، سیستم آبرسانی و کشاورزی رفع می‌شود.

عین اللهی درباره اهمیت اجرای طرح دارویار نیز گفت: وزارت بهداشت در حوزه دارو به ۴۰۰ میلیون نفر خدمات ارائه می‌دهد، زیرا به واسطه قاچاق دارو، کشور‌های اطراف نیز از یارانه دارو‌های ما بهره می‌بردند، اما حالا همان یارانه در حمایت از مردم کشور و در مقابله با قاچاق هزینه می‌شود.

او همچنین به ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت و صیانت از خانواده تآکید کرد و گفت: موضوع جوانی جمعیت مهم‌ترین بحران کشور است که باید همه دستگاه‌ها به آن ورود کرده و اشاعه فرهنگ فرزندآوری را با همه ابزار‌های تبلیغی و حمایتی در دستور کار قرار دهند.

وزیر بهداشت گفت: با اجرای طرح دارویار تلاش می‌کنیم آمار بیمه شدگان افزایش یابد تا جایی که کسی در کشور بدون بیمه نباشد.

شهرستان درگزین با حدود ۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و شاهنجرین، ۲ شهر و ۳۸ روستا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.