امام جمعه شهرکرد:

بیان معارف انقلاب اسلامی از مصادیق بارز جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: جهاد تبیین موضوعی است که رهبر معظم انقلاب آحاد جامعه را نسبت به آن موظف و مکلف کرده‌اند و انجام آن را به عنوان یک جهاد مشخص کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در گردهمایی خادمان امام حسین (ع) با عنوان "یک عمر نوکری" در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: جهاد تبیین موضوعی است که رهبر معظم انقلاب آحاد جامعه را نسبت به آن موظف و مکلف کرده‌اند و انجام آن را به عنوان یک جهاد مشخص کردند.

وی در تعریف رسالت تبیین‌گری، تصریح کرد: تبیین به معنای تبلیغ بیان معارف اسلامی است و از آنجا که در گذشته کوتاهی‌هایی در خصوص بیان معارف دین صورت گرفته باید این کاستی‌ها را جبران کرد و از سوی دیگر برنامه‌های دشمن، ضرورت اهمیت جهاد تبیین را چند برابر کرده است.


بیشتر بخوانید


امام جمعه شهرکرد با طرح این سوال که چه چیزی را باید تبیین کرد و باید بر روی چه مسائلی متمرکز شد؟، تصریح کرد: هم باید مصادیق را بهتر بشناسیم و هم باید تمرکز خود را بر آن بیشتر معطوف کنیم و کار تبلیغی خود را متقن‌تر، صحیح‌تر و موثرتر انجام دهیم.

نکونام اظهار داشت: یکی از مواردی که بسیار مهم است و از ضرورت‌ها به شمار می‌رود و باید بر آن تمرکز جدی داشته باشیم مساله غدیر و ولایت است چرا که یک هزار و ۴۰۰ سال است که در مورد آن کاستی صورت گرفته و حق غدیر ادا نشده و محتوای غدیر بازگو نشده و تنها به یک جشن اکتفا شده است.

وی مصداق دوم معارف انقلاب اسلامی را تبیین کارکرد و کارایی بعد سیاسی دین عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی بُعد سیاسی را از متن دین استخراج کرد و وارد میدان کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مصداق سوم در جهاد تبیین را سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: این مهم به شدت در معرض خطر است چرا که سبک زندگی غربی زوایای زندگی ما را تهدید می‌کند و باید برای مقابله با آن تا می‌توان سبک زندگی دینی را تبلیغ و تبیین کرد.

نکونام همچنین تبیین معارف عاشورایی را از دیگر مصادیق معارف اسلامی عنوان کرد و گفت: معارف عاشورایی را باید به روز ارائه داد و اگر چه روضه و گریه اصل است، اما معارف نباید کمرنگ شود و باید در متن برنامه‌ها قرار گیرد.

وی اقامه عدالت را از معارف ریشه‌ای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در این خصوص هم بد عمل شده و هم بد تبلیغ شده است و باید گفت که بیشترین ظلم نسبت به این موضوع شده است این در حالی است که سخن مستمر رهبر معظم انقلاب اقامه عدالت و باید به گفتمان و مطالبه تبدیل شود.

نکونام ادامه داد: توحید، طاغوت‌زدایی و نفی استکبار از دیگر معارف انقلاب اسلامی که در حقیقت به این موضوع نیز ظلم شده است و برخی در داخل روی به استکبار می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، استقلال را از دیگر معارف کلیدی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت:تعامل با کشور‌های آزاده دنیا به معنای نفی استقلال نیست.

نکونام با اشاره به نقش مردم در عرصه‌های مختلف کشور، مردمی بودن را از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی با مردم به اینجا رسیده و با آن‌ها به آرمان‌های آینده خود می‌رسد، اما برخی با بد عمل کردن مردم را دلسرد می‌کنند.

وی امیدآفرینی را از دیگر معارف انقلاب اسلامی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب هم تاکید زیادی بر این مهم دارند، اما برخی خیلی تلاش دارند مردم را ناامید و مایوس کنند و امید را از جامعه بگیرند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: توجه به اصل خانواده و جایگاه زن، تبیین کارآمدی نظام اسلامی، توجه به جمعیت برای تداوم انقلاب اسلامی، حفظ اجتماع و وحدت، امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مصادیق معارف انقلاب اسلامی است که همگان نسبت به آن تکلیف دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار