رضایی:

سیلاب به زیرساخت‌های ارتباطی فارس خسارت وارد کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: متاسفانه در پی وقوع بارش شدید در برخی نقاط استان به ویژه شهرستان‌های داراب و فراشبند شاهد خسارت در بخش زیرساخت‌ها، ارتباطات، شبکه معابر روستایی و حوزه زراعت، دام و ... بوده‌ایم.

محمود رضایی در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران فارس با اشاره به آماده باش کامل استان در پی در هشدار قرمز سازمان هواشناسی بزای هفته جاری، عنوان کرد: نیرو‌های بسیج، ارتش، سپاه و انتظامی در شهرستان‌ها فعال و در زمینه کمک‌رسانی در کنار نیرو‌های امدادی هلال احمر انجام خدمت می‌کنند.

او گفت: بر اساس گزارش‌ها طی دو روز گذشته پراکندگی باران داشتیم که بیشترین میزان بارش‌ها در سطح شهرستان داراب بخش جنت شهر با حدود ۵۲ میلی متر بوده است که خوشبختانه شاهد خسارت جانی نبودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: متاسفانه در شهرستان‌های داراب و فراشبند شاهد خسارت در بخش زیرساخت‌ها، ارتباطات، شبکه معابر روستایی و حوزه زراعت، دام و ... بوده‌ایم.

رضایی فت: خسارت‌های ناشی از سیلاب در حوزه‌های مختلف جمع بندی و به ستاد مدیریت بحران کشور منتقل و در هیئت وزیران ارسال می‌شود تا پرداخت و یا جبران شود.

او گفت: بارش‌ها عمدتا موسمی، رگباری و نقطه‌ای هستند و برنامه مشخصی ندارند و آثار عملکرد آن پیش بینی نیست.

به گفته معاون استاندار فارس؛ در حال حاضر تمام عوامل ستاد بحران در شهرستان‌های استان برای مواجه با حوادث احتمالی ناشی از شدت بارندگی فعال و حضور دارند.

رضایی همچنین گفت: اطلاع‌رسانی و هشدار‌های لازم برای شهرستان‌های در معرض وقوع خطر صادر شده است.

او گفت: در حال حاضر بارش‌ها در مرکز استان آغاز شده است و شدت میزان بارندگی در مناطق مختلف متفاوت است و این سامانه بارشی تا روز یکشنبه در آسمان استان فعال است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین اعلام کرد که دستگاه‌های امدادی نظیر هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل هستند.

او توصیه کرد: شهروندان هشدار‌ها را جدی بگیرند و خانواده‌های روستایی و عشایری طی این مدت از حضور و رفتن کنار رودخانه‌ها به طور جدی خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار