شهردار سنندج:

مرکز نوآوری چالش‌های مدیریت شهری در سنندج راه‌اندازی می‌شود

شهردار سنندج گفت: در آینده نزدیک با همکاری پارک علم و فناوری ساختمانی با عنوان «مرکز نوآوری چالش‌های مدیریت شهری» در سنندج راه اندازی می‌شود.

سیدانور رشیدی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین شهرداری سنندج و پارک علم و فناوری کردستان گفت: بهره گیری از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در چالش‌های شهری یکی از اولویت‌های مد نظر شهرداری و شورای شهر سنندج است.

شهردار سنندج گفت: در راستای تحقق و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوس شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» توجه به نخبگان دانشگاهی، افراد خلاق، نوآور و شرکت‌های دانش بنیان به صورت ویژه مورد توجه شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج قرار گرفته است.

او می گوید: هدف گذاری ما استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای رفع مشکلات مختلف در حوزه زیست محیطی مانند مسائل ترافیکی، بازیافت زباله، ساماندهی نخاله‌های ساختمانی و... است.

رشیدی گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین شهرداری سنندج و پارک علم و فناوری نیز در همین راستا انجام و امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت نخبگان شاهد ساماندهی مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم در این حوزه‌ها باشیم.

به گفته او، تک تک متخصیصن حکم معادن و ذخایر ارزشمند را برای هرجامعه دارند و باید از ظرفیت آن‌ها به نحو احسن استفاده شود.

شهردار سنندج با بیان اینکه حضور شرکت‌های دانش بنیان در چالش‌های مدیریت شهری برای برگزاری سمینار‌ها و همایش‌های شهر از اهداف مهم انعقاد تفاهم نامه فی مابین شهرداری سنندج و پارک علم و فناوری است، گفت: در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی نیاز‌های حوزه مدیریت شهری را با شرکت‌های دانش بنیان در میان می‌گذاریم تا به بهترین راهکار‌ها برای رفع این مشکلات دستیابیم.

رشیدی می گوید: در آینده نزدیک با همکاری پارک علم و فناوری ساختمانی با عنوان «مرکز نوآوری چالش‌های مدیریت شهری» در سنندج راه اندازی می‌شود.

او به موضوع تفاهم نامه هم گریزی زد و گفت: این تفاهم نامه در راستای همکار‌های مشترک عملی، پژوهشی و تحقیقاتی اجرایی فی مابین شهرداری و پارک علم و فناوری استان انعقاد شده است.

شهردار سنندج گفت: تعریف و انجام اولویت‌های تحقیقاتی وطرح‌های پژوهشی مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل و اعضای معرفی شده از سوی طرفین بر حسب نیاز و مشاوره در مورد نیاز‌های روز شهرداری از مهمترین اهداف این تفاهم نامه است.

رشیدی گفت: همکاری در معرفی، عرضه و استفاده از محصولات دانش بنیان، تشکیل کمیته تخصصی فناوری اطلاعات جهت مرتفع نمودن مشکلات زیرساختی ارتباطات و مخابرات طرفین تفاهم نامه، همکاری در خصوص برگزاری نشست‌های مشترک سمینار‌ها گردهمایی‌ها بازدید‌ها و برپایی نمایشگاه‌ها و... از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه همکاری است.

او گفت: در پسا این تفاهم نامه جلسات کارشناسی و ... برگزار و امیدواریم شاهد روزی باشیم که به الگوی موفق در سطح کشور در این حوزه تبدیل و تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.