فرماندار تکاب:

کمیته امداد از بافندگان فرش دستباف با خرید محصول حمایت می‌کند

فرماندار تکاب گفت: به منظور احیا و رونق هنر صنعت فرش دستباف افشار، کمیته امداد امام خمینی(ره) فرش تولید شده توسط بافندگان بومی را خریداری می‌کند.

اسماعیل حیدری آزاد عصر پنجشنبه در بازدید از بازاچه صنایع دستی بانوان کارآفرین تکاب افزود: اقدام کمیته امداد برای خرید فرش دستباف تولیدی زنان این شهرستان فرصت خوبی برای رونق تولید است.

وی اظهار کرد: پس از مذاکرات و نشست با رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ماه گذشته و در راستای افزایش تولید و اشتغال آفرینی و ضرورت احیای فرش آهنین افشار تکاب، مقرر شد کمیته امداد تکاب نسبت به تامین اعتبار و تهیه مواد اولیه، دارقالی و خرید محصول نهایی از قالی بافان این شهرستان اقدام کند.

حیدری آزاد ادامه داد: با پیگیری‌های که انجام شد، کمیته امداد شهرستان تکاب و استان آذربایجان غربی آماده حمایت و پشتیبانی کامل از قالی بافان و احیای صنعت و هنر کهن فرش افشار در تکاب هستند.

فرماندار تکاب تاکید کرد: بانوان هنرمند و کارآفرین در کنار سایر فعالیت‌های خود، برای احیا و رونق دوباره فرش دستباف افشار تکاب پیشگام شوند.

حیدری آزاد یادآور شد: تمهیداتی فراهم کردیم تا تسهیلات اشتغال زایی برای بانوان کارآفرین و تسهیلات مورد نیاز تولید فرش دستباف به سهولت پرداخت شود که این کار از هم اکنون برای معرفی متقاضیان دریافت وام  اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: راه اندازی کارگاه های تولید فرش دستباف در روستاهای تکاب نیز باید از سوی متولیان امر بویژه کمیته امداد بطور جدی پیگیری شود.

فرماندار تکاب در بازدید از غرفه‌های بازارچه دائمی توانمندی‌ها و صنایع دستی بانوان کارآفرین تکاب به بررسی مشکلات این بازارچه با هدف رفع برخی کمبودها پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.