ظهور خوشه‌های طلایی برنج در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار از ظهور خوشه برنج در ۵۰ درصد شالیزار‌های این شهرستان خبر داد.

غلامرضا سعیدی مدیر جهاد کشاورزی جویبار با بیان اینکه شهرستان جویبار یکی از شهرستان‌های مهم کشت برنج در استان است، گفت:خوشه برنج در ۵۰ درصد شالیزار‌های این شهرستان تاکنون نمایان شده است.

او با اشاره به اینکه امسال کشاورزان جویباری در رعایت تقویم زراعی نسبت به سال قبل بهتر عمل کردند، افزود: ۲۰ درصد برنج کاران به دلیل زیرکشت بودن زمین‌ها برای کلزا و گندم دیر وارد مزارع شدند و این امر سبب شد تا هم اکنون مقداری گرفتار کم آبی باشند.

سعیدی گفت: بخشی از مزارع که در انتهای آبرسانی شبکه سد قرار دارند، دچار تنش آبی هستند که با اقدامات انجام گرفته در کمیته آب کشاورزی و همکاری اداره آب و متولیان سد شهید رجایی تاکنون مشکل حادی در این شهرستان مشاهده نشد.

او با بیان اینکه کشاورزانی که شالیزار‌های آنها در حال خوشه دهی است، منتظر باران نیستند، زیرا در این مرحله بارش باران موجب می‌شود برخی از دانه‌های برنج هنگام تبدیل دارای پوکی شوند، افزود: فقط کشاورزانی که دیر نشا کردند، منتظر باران هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار گفت: باتوجه به کاهش آب پشت سد شهید رجایی و مقدار آبی که وجود دارد، امکان آبرسانی فقط تا مردادماه وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار