رنگ آبی از نقشه کرونایی آذربایجان غربی رخت بربست/دو شهرستان قرمز شدند‏

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: رنگ قرمز به نقشه کرونایی آذربایجان غربی بازگشت و چایپاره و نقده از لحاظ کرونایی قرمز شدند.

محمدامین، ولی زاد با درخواست از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در حال حاضر سه شهرستان ارومیه، خوی و شاهین‌دژ نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی می گوید: طبق آخرین وضعیت رنگی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت، چالدران و سلماس در شمال آذربایجان غربی و مهاباد، بوکان، میاندوآب، اشنویه، تکاب، پیرانشهر و سردشت در جنوب استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گفته وی طبق برآورد‌ها وضع شهرستان‌های ارومیه، چایپاره، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و شاهین‌دژ نسبت به هفته گذشته بدتر شده، ولی وضعیت بقیه مناطق استان تغییری نکرده است.

ولی زاد گفت: در یک هفته گذشته وضعیت رنگ بندی کرونایی نقده از آبی به قرمز و شاهین دژ از آبی به نارنجی تغییر یافته که نشان دهنده افزایش جهشی شیوع ویروس کرونا در این ۲ منطقه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اهتمام ویژه به انجام واکسیناسیون توسط همه افراد جامعه در این شرایط ضروری است که امیدواریم با همکاری مردم، در استان ما به جز ۲ شهرستان نقده و چایپاره دیگر هیچ شهرستانی به سمت وضعیت قرمز حرکت نکند.

استان آذربایجان غربی  در چهار هفته اخیر با افزایش تعداد مبتلایان سرپایی و در ۲ هفته اخیر نیز  با افزایش بیماران بستری روبرو بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.