آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن هفته دولت در لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: زمین مورد نیاز برای احداث ۶ هزار مسکن طرح نهضت ملی در استان تامین و خاکبرداری شده است که عملیات اجرایی این تعداد همزمان با هفته دولت امسال آغاز می‌شود.

وحید کرم اللهی گفت: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های مهم دولت، اجرای طرح نهضت ملی مسکن است جلسه با سازندگان، کارگزاران، مشاوران و پیمانکاران برگزار و موانع و مشکلات آن بررسی شده است.

وی با اشاره به آغاز خاکبرداری زمین محل ساخت ۶ هزار واحدنهضت ملی مسکن در لرستان می گوید: اراضی استان مسطح نیست و توپوگرافی گرافی خاصی دارد بنابراین خاکبرداری و آماده سازی آن زمان بر است.

وی ادامه داد: ۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن لرستان هفته دولت در شهر‌های خرم آباد، بروجرد، دورود، ازنا، پلدختر، دوره چگنی و نورآباد احداث می‌شود که اجرای فونداسیون این تعداد همزمان با این مناسبت آغاز خواهد شد.

کرم اللهی گفت: هزینه‌های ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از ۲ محل عمده آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی تامین می‌شود و دولت نیز کمک‌هایی در زمینه آماده سازی زمین به مردم انجام می‌دهد تا مسکن ارزان قیمت در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی گفت: ۳۳۹ هکتار زمین برای احداث هشت هزار واحد مسکونی لرستان در طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است که بخشی از این اراضی در حال آماده سازی و طراحی سایت اولیه برای احداث واحد‌های مسکونی هستند.

وی گفت: از مهر تا اسفندماه ۱۴۰۰سامانه طرح جامع حمایتی مسکن موسوم به "سمن" برای متقاضیان باز و فرآیند ثبت نام آغاز شد که ۱۴۷ هزار نفر در لرستان برای مسکن متقاضی شدند و با توجه به سه شرط اصلی که به صورت هوشمند برای متقاضیان در این سامانه مشخص شده بود در نهایت، ۶۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در لرستان حائز شرایط اولیه شدند.

کرم اللهی می گوید: عملیات اجرایی یک هزار و ۲۵۰ واحد هم در بروجرد و خرم آباد آغاز شده است که برخی در حال اتمام سفت کاری هستند.

وی تاکید کرد: همزمان با پالایش اطلاعات نهایی، متقاضیان به بانک معرفی می‌شوند و تسریع در ادامه این روند به تقاضای موثر متقاضیان بستگی دارد که افتتاح حساب و واریز وجه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.