مدیر کل دامپزشکی کردستان خبر داد؛

کاهش چشمگیر آمار بیماری تب مالت انسانی در بیجار

مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: با اقدامات پیشگیرانه آمار بیماری‌های مشترک دام و انسان از جمله تب مالت در شهرستان بیجار ۹۰ درصد کاهش داشته است.

مجتبی ورمقانی در دیدار با فرماندار شهرستان بیجار گفت: از ابتدای سال جاری با نظارت‌های مستمر توسط اکیپ‌های کنترل بهداشتی و بازرسان شبکه دامپزشکی بیجار از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران ها، غذا خوری‌ها و ... بیش از ۶هزار کیلو گرم فرآورده‌های خام غیر قابل مصرف و فاسد ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: هم چنین در نتیجه اقدامات پیشگیرانه اداره کل و شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار شاهد کاهش محسوس بیماری‌های مشترک از جمله بیماری تب مالت در سطح شهرستان بیجار بوده ایم، به طوریکه با اجرای برنامه‌های مراقبتی و باپوشش گسترده واکسیناسیون در جمعیت دامی در طی چندین سال اخیر، آمار تب مالت انسانی از ۴۵۲ نفر در سال ۹۶ به ۴۳ نفر در سال ۱۴۰۰ کاهش پیدا کرده است.

او از فرماندار بیجار درخواست کرد درخصوص تخصیص اعتبارات جهت واکسیناسیون و پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند تب برفکی، تب مالت، شاربن، و ... شبکه دامپزشکی بیجار را حمایت کنند.

 فرماندار شهرستان بیجار نیز در این دیدار گفت: دامپزشکی جزو دستگاه‌هایی است که عدم نظارت در انجام امور محوله آن می‌تواند ضربات اقتصادی و بهداشتی سنگینی به مردم و دولت تحمیل کند و خوشبختانه شبکه دامپزشکی بیجار وظایف خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.