از کشف و ضبط یک قبضه سلاح شکاری تا رهاسازی پرندگان زنده گیری شده

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته‌ای که گذشت مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان موفق به شناسایی و برخورد با چند تخلف محیط‌زیستی و فرستادن پرونده متخلفان به مراجع قضایی در استان شدند.

آقای یوسف پور گفت: با رصد فضای مجازی یک شکارچی که اقدام به شکار غیرمجاز ۴ قطعه کبک وحشی و نشر تصاویر آن کرده‌بود، شناسایی و برای طی مراحل قانونی، به مراجع انتظامی و قضایی معرفی شد. 

وی افزود: در ۲ مأموریت جداگانه که در شهرستان اردل و منطقه حفاظت‌شده جنگلی هلن انجام شد، مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان موفق به شناسایی و دستگیری دو متخلف زنده‌گیری پرندگان شدند.


بیشتر بخوانید


یوسف پور اضافه کرد: از این متخلفان تعداد ۷ قطعه پرنده سهره‌طلایی به همراه ادوات زنده‌گیری پرندگان کشف و ضبط شد. 

وی ادامه داد: پرونده این متخلفان به دستگاه قضایی ارجاع شده است و پرندگان کشف‌شده، در طبیعت رهاسازی شدند. 

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه بیان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان در هنگام گشت شبانه با یک مورد تخلف شکار غیرمجاز پرندگان برخورد کردند و برای جلوگیری از شکار غیرمجاز وارد عمل شدند.

یوسف‌پور تصریح کرد: متخلف با استفاده از تاریکی شب موفق به فرار از دست مأموران شد، ولی از این متخلف، ۱۰۰ قطعه پرنده زرده‌پر سرسیاه به همراه یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد. 

وی افزود: با شواهد و اطلاعاتی که در اختیار مأموران قرار گرفته، پیگیری برای شناسایی و دستگیری این متخلف با همکاری مراجع مرتبط آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار