ورزش‌های سخت مزیت اضافه‌ای برای جلوگیری از مرگ زودهنگام ندارند

مطالعه‌ای تازه ثابت کرده است که ورزش‌های سخت و طولانی مدت محافظتی اضافی برای بدن ایجاد نمی‌کنند.

یک مطالعه جدید نشان داده است که ورزش‌های سخت و طولانی مدت به صورت هفتگی، محافظت کمتری در برابر مرگ زودرس نسبت به ورزش‌های آسان و کوتاه مدت دارد.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه هاروارد انجام و در مجله "Circulation" منتشر شده، نشان داد که انجام بیش از ۵ ساعت ورزش سخت در هفته هیچ فایده‌ای برای سلامتی ندارد و تاکید کرد که این امر به جلوگیری از مرگ زودرس کمک نمی‌کند.

این مطالعه بر روی ۱۰۰۰۰۰ شرکت‌کننده به مدت ۳۰ سال انجام شده و محققان میزان و کیفیت تمرینات ورزشی که شرکت‌کنندگان در هفته انجام می‌دادند و بیماری‌هایی که از آن رنج می‌بردند و همچنین میزان مرگ زودهنگام در بین آن‌ها را بررسی کردند.

این تیم دریافت که انجام ۷۵ دقیقه ورزش شدید و زیاد در هفته، خطر مرگ زودرس ناشی از مشکلات قلبی عروقی را تا ۳۱ درصد کاهش می‌دهد.

بر اساس این مطالعه، افرادی که بیش از ۵ ساعت ورزش شدید در هفته انجام می‌دهند، هیچ مزیت اضافی برای سلامتی دریافت نکرده‌اند، اما در همین حین به هیچ وجه از این موضوع آسیبی به آن‌ها وارد نشده است.

محققان خاطرنشان کردند: برای ورزش متوسط ​​و سبک، بهترین میزان ورزش در هفته دو ساعت و نیم است، در حالی که ورزش طولانی‌تر هیچ مزایا و معایبی نداشته است.

هون لی، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «تأثیر بالقوه ورزش بدنی بر سلامتی افراد خوب است، اما ورزش بیش از حد هیچ مزیتی برای سلامتی ندارد و شانس پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ زودرس را افزایش نمی‌دهد.»

او گفت: مطالعه آن‌ها ممکن است به افراد کمک کند تا تصمیم درستی در مورد میزان زمان و نوع تمرینی که باید در طول زندگی خود انجام دهند، بگیرند.

منبع: وبسایت العین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار