اعلام وضعیت اضطراری آبله میمون در کالیفرنیا

فرماندار کالیفرنیای آمریکا به دلیل شیوع آبله میمون در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

«گاوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیای آمریکا، با هشدار به شیوع ویروس آبله میمون در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد و خواستار افزایش تلاش برای مهار این ویروس شد.

به گزارش هیل، کالیفرنیا آخرین ایالتی در آمریکا است که وضعیت اضطراری آبله میمون اعلام می‌کند. وضعیت اضطراری باعث می‌شود اقدامات مختلفی برای مهار ویروس، از جمله تزریق واکسن‌های تایید شده اف‌دی‌ای آمریکا، انجام شود.

نیوسام در بخشی از بیانیه خود برای اعلام وضعیت اضطراری گفت: «کالیفرنیا در تمامی سطوح دولتی خود به شکل اضطراری در حال مبارزه با آبله میمون است، ما استفاده از تست‌های قوی و ردیابی تماس‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را آغاز کرده‌ایم تا مطمئن باشیم آن‌هایی که در معرض خطر هستند شناسایی و درمان می‌شوند.»

این وضعیت در حالی اعلام می‌شود که کالیفرنیا فقط کمی بیش از ۲۵ هزار واکسن آبله میمون را تزریق کرده است.

هفته گذشته با  گزارش نزدیک به ۱۰۰۰ مورد ابتلا به آبله میمون در نیویورک، «کتی هوچول» فرماندار این ایالت، وضع اضطراری اعلام کرد.

بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، ایالت نیویورک بابیش از ۹۰۰ مورد ابتلا به بیماری آبله میمونی بیشترین شمار مبتلایان را در این کشور داشته است.

با تایید نزدیک به سه هزار مورد ابتلا به بیماری آبله میمونی در آمریکا، کارشناسان بخش بهداشت عمومی هشدار داده اند این کشور در حال از دست دادن زمان برای مهار کردن همه گیری این بیماری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار