روستای خیرآباد و مسکن مهر سمنان، چشم‌انتظار احداث کتابخانه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: شهرستان سمنان به ۲ باب کتابخانه در روستای خیرآباد و منطقه مسکن مهر نیاز دارد.

 محمد طاهریان  گفت: پیرو تقاضای مسئولین و مردم روستای خیرآباد به‌عنوان پرجمعیت‌ترین روستای شهرستان سمنان و همچنین منطقه مسکن مهر با توجه به تراکم جمعیت و نبود کتابخانه در این دو منطقه، احداث هر چه سریع‌تر کتابخانه یکی از ملزومات فرهنگی این دو منطقه به شمار می‌رود که باید با برنامه‌ریزی و همت مسئولین ایجاد شود.

وی ابراز داشت: در شهرستان سمنان هفت باب کتابخانه عمومی مشغول فعالیت است که کتابخانه مرکزی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی استان با طیف وسیعی از خدمات فرهنگی و کتابخانه‌ای جزء این مجموعه است و به مردم شهرستان خدمات ارائه می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اهداف مشترک اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی و شهرداری‌ها برای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، افزایش تعاملات سازنده دو مجموعه را موجب رخدادهای خوب فرهنگی در استان دانست و گفت: حمایت شهرداری‌ها با پرداخت به‌موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها و مشارکت در ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌ها به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار، بی‌تردید موجب رشد سطح فرهنگ عمومی جامعه شده و شهرداری‌ها را در رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده در حوزه حقوق شهروندی و اجتماعی یاری‌رسان خواهد بود.

فرماندار شهرستان سمنان نیز در این دیدار به نقش کتاب و کتاب‌خوانی در توسعه و پیشرفت جوامع اشاره کرد و افزود: گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در راستای توسعه اخلاق و فضیلت در جامعه خواهد بود و نقش انکارناپذیر در توسعه و پیشرفت جوامع دارد.

محمد بهرامی به نقش کتاب و مطالعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: به هر میزان از توجه به کتاب کاسته شود مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی بیشتر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار