معاون رئیس‌جمهور: قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شد

حسینی از ابلاغ قانون «درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» خبر داد و گفت: هدفِ قانون ایجاد تنظیم‌گری در زمینه هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

معاون امور مجلس رئیس جمهور از ابلاغ قانون «درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» خبر داد و گفت: هدف از این قانون ایجاد درآمد‌های پایدار و تنظیم‌گری در زمینه هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

سید محمد حسینی درباره اهداف اصلی این قانون اظهار داشت: با عنایت به اینکه گسترش جمعیت شهر‌ها و ایجاد نیاز‌های جدید در روستا‌ها و توسعه روابط اجتماعی و افزایش محدوده مناطق مذکور، مطالبات و نیاز‌های روزافزونی را در پی داشته لذا ضروری است، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز به منظور ارائه خدمات شایسته‌تر و درآمد‌های مشخص‌تر و پایدارتری برخوردار باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد درآمد‌های پایدار و تنظیم‌گری در زمینه هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از طریق روش‌هایی مانند کاهش وابستگی به درآمد‌های غیرمستمر از جمله درآمد ساخت و ساز، تعیین ساز وکار موثر برای کسب عوارض و درآمد‌های قانونی، ایجاد وحدت رویه در وضع عوارض توسط شورا‌های اسلامی، ساماندهی توزیع عوارض ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و کمک‌های مالی دولت، لایحه مذکور تدوین شود.

حسینی افزود: براساس این قانون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند در چارچوب قوانین مقررات، از انواع ابزار‌های تامین منابع مالی و روش‌های اجرایی مناسب برای اجرای طرح‌های مصوب شهری و روستایی و طرح‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی با پیش‌بینی تضمین‌های کافی استفاده کنند. دهیاری‌ها نیز می‌توانند به عنوان دستگاه اجرایی از اعتبارات تملک دارایی‌ها استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار