برقراری خطوط منظم کشتیرانی به عنوان ضروری‌ترین راهکار رفع مشکلات صاحبان کالا

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بر تعامل و ایجاد هم‌افزایی بیشتر بین سه رکن اصلی زنجیره تأمین کالا مشتمل بر خطوط کشتیرانی، پایانه‌های بندری و صاحبان کالا به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصاد دریا محور تاکید کرد.

بهروز آقائی ضمن اشاره به قابلیت‌ها و مزیت‌های لجستیکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به لحاظ توان و ظرفیت‌های عملیاتی، ارائه معافیت‌ها و تسهیلات مختلف و نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی با رویکرد ایجاد اشتغال و توسعه فیزیکی در اراضی پسکرانه‌ای بندر امام خمینی (ره) بر لزوم تشریک مساعی بیشتر برای تسهیل در روند صادرات محصولات پتروشیمی تأکید کرد.

او می گوید:  برقراری خطوط منظم کشتیرانی کانتینری (لاینر) را مهمترین راهبرد برای رفع معضلات و مشکلات صاحبان کالای کانتینری در بندر امام خمینی (ره) توصیف کرد که در صورت تحقق نقش چشمگیری در کاهش هزینه‌های بندری و افزایش سرعت بارگیری خواهد داشت.

 پایانه اختصاصی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری با برخورداری از چهار دستگاه جرثقیل دروازه‌ای (گنتری کرین)، تجهیزات و اداوت تخلیه و بارگیری محوطه‌ای، انبار نگهداری کانتینری (CFS)، محوطه اختصاصی نگهداری و انبارش کالا با ظرفیت ۶۰۰ هزار TEU در سال نقش مهمی در صادرات و واردات محصولات صنایع پتروشیمی همجوار ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.