سخنگوی پلیس بلخ:

امنیت عزاداران حسینی در مزارشریف تأمین است

سخنگوی پلیس بلخ گفت مراکز وابسته به داعش در بلخ که قصد اخلال امنیت عزاداران را داشتند از بین برده شده است.

مسئولان امنیتی بلخ می گویند که تمامی مراکز وابسته به داعش در این ولایت که قصد اخلال امنیت عزاداران را داشتند از بین برده شده اند. امنیت عزادارن حسینی تأمین است و هیچ تهدیدی وجود ندارد.

هشت روز از برپایی مراسم عزاداری در شهر مزار شریف و ولسوالی های بلخ می گذرد و تاکنون بدون هیچ نوع مشکلی این مراسم سپری شده است.

مردم و نیروهای طالبان درب تمامی مساجد و تکایایی که عزاداری حسینی در آنان جریان دارد حضور دارند و امنیت را تأمین می کنند.

در روزهای آغازین ماه محرم، پلیس بلخ گفته بود که نیروهای ویژه امنیت عزاداران را تأمين خواهند کرد و تاکنون آنان به وعده‌هایشان عمل کرده اند.

پلیس بلخ در روزهای آغازین عزاداری از بازداشت یک نیروی داعش در نزدیکی یک تکیه خانه در حوزه دهم شهر مزار شریف خبر داده بود که در پی دستگیری این فرد، یک مرکز داعش نیز از بین برده شد.

پس از گذشت هشت روز، اکنون نیز پلیس بلخ می گوید که نیروهایشان با جدیت تمام امنیت را تأمین کرده و در شهر احضارات درجه یک اعلام شده است.

محمد آصف وزیری، سخنگوی پلیس بلخ، امروز شنبه (۱۵ اسد/مرداد) به خبرگزاری ها گفت: تمام نیروهای امنیتی ما از روز اول محرم تاکنون مشغول تأمین امنیت عزاداران حسینی هستند. احضارات درجه یک در شهر اعلام شده و چک پاینت ها را در شهر افزایش داده ایم.

وزیری گفته‌است: ما به مردم اطمینان می دهیم که امنیت شان تأمين است و به برگزاری مراسم شان با خاطر جمع ادامه دهند. 

سخنگوی پلیس بلخ گفت: فعلا هیچ تهدیدی وجود ندارد. ما با دستگیری فردی داعشی که قصد انجام فعالیت تخریبی بر یک تکیه خانه در حوزه دهم شهر مزار شریف را داشت، تمام مرکز داعش را نابود کردیم.

سخنگوی پلیس بلخ گفت: بعضی مردم گفته اند که نیروهای امنیتی در بلخ مانع برگزاری عزاداری مردم تشیع شده اند که ما این موضوع را رد می کنیم؛ اما نیروهای ما در نقاط آسیب پذیر که از تجمع مردم در سرک ها جلوگیری کرده؛ ولی در کل هیچ جایی مانع نشده اند و نیروهای ما متعهد اند تا امنیت برادران اهل تشیع را تأمین کنند.

در همین حال شهروندان مزار شریف از تدابیر نیروهای امنیتی و تلاش شان برای تأمین امنیت قدردانی و سپاسگزاری کردند.

برچسب ها: طالبان ، داعش ، محرم ، پلیس بلخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.