سنندج و سقز قرمز شدند

بر اساس آخرین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان شهرستان های سنندج و سقز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های سنندج و سقز در وضعیت قرمز، بیجار در وضعیت نارنجی و شهرستان های بانه، دهگلان، دیواندره، سروآباد، قروه و کامیاران در وضعیت زرد و مریوان در وضعیت آبی قرار دارد.

 دکتر بهرام کندایی گفت: بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور ۱۳۰ شهرستان کشور وضعیت قرمز ، ۱۲۹ شهرستان وضعیت نارنجی ، ۱۵۴ شهرستان وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان نیز وضعیت آبی دارند.

او ابراز داشت: همانطور که از آمار‌ها استنباط می‌ شود بجز شهرستان مریوان که در وضعیت عادی قرار دارد، اکثر شهرستان‌های استان در درجاتی از وضعیت خطر (نسبتا پرخطر تا بسیار پرخطر) قرار گرفته اند و بنابراین همه ما باید در مقابله با این ویروس منحوس احساس مسئولیت نموده و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام نماییم که ان شاءالله این موج جدید را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

دکتر کندایی دریافت دوز یادآور واکسن کرونا را مهمترین راهکار مقابله‌ای دانست و تصریح کرد: زدن ماسک، شستشوی مرتب دست، پرهیز از رفت و آمد‌ها و تجمعات غیرضروری و حفظ فاصله اجتماعی از جمله پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا است که باید با جدیت کامل رعایت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.