ساخت ۲۹۳ کلاس درس جدید به همت خیران در قم

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز قم گفت: ۳۶ پروژه با ۲۹۳ کلاس درس در زیربنایی بالغ‌بر ۵۴ هزار متر به همت خیران در حال احداث است.

سید ناصر علایی،رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز قم روز سه‌شنبه در دیدار با شهردار قم اظهار کرد: خیران پس از انقلاب تاکنون ۲۹۰ پروژه شامل ۲۳ هزار و ۷۶ کلاس درس با حدود ۴۳۹ مترمربع زیربنا ساخته‌اند و حدود ۱۰۰ قطعه زمین با ۳۲۰ هزار مترمربع نیز برای امر مقدس مدرسه‌سازی اهدا کرده‌اند.

او با اشاره به برخی از پروژه‌های خیرساز قمی بیان کرد: ظرفیت واقعی خیران مدرسه‌ساز در این استان بیشتر از فعالیت‌هایی است که تاکنون انجام شده‌است.

علایی در ادامه گفت: در حال حاضر۳۶ پروژه با ۲۹۳ کلاس درس در زیربنایی بالغ‌بر ۵۴ هزار متر به همت خیران در حال احداث است.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز قم تصریح کرد: برای اینکه سرعت عمل، کیفیت بالا و صرفه‌جویی در پروژه‌های مردمی به همراه استفاده حداکثری از سرمایه خیران انجام بگیرد باید بستر و زیرساخت‌های لازم فراهم باشد.

علایی بیان کرد: لازمه استفاده بهینه و حداکثری از طرح‌های خیرساز واگذاری و تأمین زمین در محل موردنیاز در نقاط مختلف شهر است.

او با تمجید از اقدامات شاخص شهرداری قم در حوزه زیرساختی، نظافت و فضای سبز شهری گفت: توسعه مراکز آموزشی با استفاده عام‌المنفعه از مباحثی است که بشدت مردم بر روی آن حساس هستند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز قم تاکید کرد: از شهرداری قم درخواست داریم از صورت امکان برخی از اراضی با کاربری آموزشی را جهت احداث مدرسه در اختیار مجمع قرار دهد.

علایی بابیان اینکه بعد از تأمین زمین، روند پیچیده اداری دومین مشکل مجمع خیران مدرسه‌ساز در توسعه مراکز آموزشی است، افزود: مردم قدران شهرداری قم در سهولت صدور پروانه و سایر مجوزات عمرانی در احداث مدارس خیرساز خواهند بود.

او هزینه بالای انشعابات و حفاری‌ها را از موانع توسعه مراکز آموزشی خیرساز ارزیابی و  تصریح کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز از راهکار و پیشنهاد‌های شهرداری قم در سهولت توسعه مدارس خیرساز استقبال می‌ کند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز قم ادامه داد: هم‌اکنون ۳۶ پروژه خیرساز در حال احداث و ۱۶ پروژه نیز در حال گذراندن مراحل اداری است؛ ۴۳۰ میلیارد تومان تا پایان سال جاری برای پروژه خیرساز هزینه می‌شود.

او تصریح کرد: از ابتدای انقلاب بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بدون احتساب پول زمین مدارس خیرساز در سطح استان قم اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

علایی اضافه کرد: بلوار الغدیر، انتهای بلوار مرجعیت، بلوار ۱۵ خرداد و انسجام از محلات و نقاط شهری است که نیاز به احداث مدرسه در آن‌ها کاملاً ضرورت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.