برگزاری دوره‌های ارتقای ایمنی سیر و حرکت قطار‌ها در راه آهن آذربایجان شرقی

مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی گفت: دوره‌های ارتقای ایمنی سیر و حرکت قطار‌ها با حضور کارشناسان و اعضای کمیسیون سوانح راه آهن در گروه آموزشی این منطقه برگزار شد.

آقای قربانی گفت: دوره‌های ارتقای ایمنی سیر و حرکت قطار‌ها در راه آهن آذربایجان شامل «درس آموخته‌هایی از حوادث فرار قطار» و «بررسی سوانح ریلی و آشنایی با فرایند‌های بررسی سوانح» است.

وی اظهار داشت: دوره «درس آموخته‌هایی از حوادث فرار قطار» با هدف افزایش ارتقای ایمنی سیر و حرکت قطار‌ها و استفاده از تجربیات مستند شده حوادث قبلی با شناخت علل و عوامل آشکار و نهان تاثیرگذار در وقوع حوادث مذکور در راستای اصلاح رفتار‌ها و عملکرد‌های اشتباه ماموران در انجام امور محوله به مدت هشت ساعت برگزار شد.

مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: این دوره با سرفصل‌های آموزشی، تعریف فرار و مقررات عمومی سیر و حرکت مربوط به فرار قطارها، اقدامات ماموران در زمان فرار قطار، بررسی عوامل ایجاد حوادث و شبه حوادث فرار قطار، بررسی فیلم‌های آموزشی مربوط به فرار قطار، تجزیه و تحلیل حوادث فرار قطار در سال‌های اخیر با شرکت ۶۷ نفر از اعضای کمیسیون سوانح، روسای ادارات و کارشناسان فنی برگزار شد.

آقای قربانی ادامه داد: در این دوره سوانح با موضوع فرار قطار تشریح و بر نقش غیرقابل انکار خطا‌های انسانی در ایجاد سانحه فرار قطار و تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از آن تاکید شد.

وی یادآوری کرد: دوره «بررسی سوانح ریلی و آشنایی با فرایند‌های بررسی سوانح» نیز به مدت هشت ساعت با شرکت ۱۷ نفر از اعضای کمیسیون سوانح و کارشناسان ایمنی برگزار شد و در آن انواع مدل‌های مدیریت و تحلیل خطا و ارزیابی ریسک‌ها در بررسی سوانح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آقای قربانی افزود: در این دوره بر اهمیت تشکیل و اعزام کمیسیون‌های ماهیانه سوانح مناطق راه آهن در کاهش سوانح ریلی و آموزش نیروی انسانی و لزوم اعزام به موقع کمیسیون‌ها به طول‌خط با هدف ارتقای دانش نیرو‌های مرتبط با سیر و حرکت قطار‌ها تاکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.