معدوم سازی دام های آلوده به تب مالت در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: ۹۷ رأس دام سبک آلوده به تب مالت در خراسان جنوبی معدوم سازی شدند.

اصغرزاده گفت : خوشبختانه تا این لحظه تب کریمه کنگو در خراسان جنوبی شناسایی نشده است و با سرد شدن هوا نیز از این منظر اطمینان خاطر بیشتری خواهیم داشت.

او افزود: البته ما نظارت‌های خود را همچنان ادامه خواهیم داد که در ایام اربعین و دهه آخر ماه صفر که مردم نیز جهت نذورات خود ذبح دام دارند این نظارت‌ها افزایش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای حفظ بهداشت و سلامت مردم ۹۷ رأس دام سبک به علت تب مالت معدوم سازی شدند.

او با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های انجام شده با مالکان و صندوق بیمه محصولات کشاورزی این معدوم سازی انجام شده است، ادامه داد: به واسطه همین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام رعایت بهداشت در ذبح و نگهداری گوشت ضرورت دارد.

اصغر زاده با بیان اینکه تب مالت یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، گفت: یکی از مهمترین عوامل انتقال ابتلای انسان به این بیماری استفاده از شیر غیر پاستوریزه و فرآورده‌های حاصل آن است.

توصیه‌هایی برای پیشگیری از تب مالت

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی درباره راه‌های جلوگیری از انتقال این بیماری اظهار کرد: در راستای جلوگیری از انتقال به این بیماری معدوم کردن بهداشتی جنین سقط شده دام و پوشیدن چکمه در هنگام فعالیت‌های مرتبط با دامداری ضرورت دارد.

او یادآور شد: نگهداری پنیر تازه در آب نمک و جوشاندن شیر خام قبل از مصرف نیز ضرورت دارد.

اصغرزاده گفت: تلاش برای حفظ سلامت مردم در ارتباط با مصرف محصولات دامی را یکی از مسئولیت‌های خود می‌دانیم و امیدواریم با همکاری اقشار مختلف بتوانیم به اهداف خود برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار