پرتاب دو ماهواره تحقیقاتی و سنجشی تا پایان سال

رئیس سازمان فضایی ایران گفت:در زمینه ماهواره های سنجشی بومی به پیشرفت بالایی دست پیدا کرده ایم.

حسن سالاریه گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری دو ماهواره تحقیقاتی و سنجشی خواهیم داشت. ایستگاه کنترل و دریافت تصاویر ماهواره خیام در اختیار ایران است  و  تمامی تصاویر و اطلاعات به خاک ایران ارسال می شود.

به گفته وی ماهواره خیام دقت بالای  یک متر در تصویربرداری دارد و  قابلیت های منحصر به فرد در زمینه های مدیریت آب، معادن، محیط زیست و سایر حوزه ها دارد. با ماهواره خیام در دو نوبت  صبح و شب  در ارتباط هستیم و طبق برنامه ریزی انجام شده حدود یک ماه تمامی امور مورد ارزیابی قرار می گیرد. 

او گفت: برنامه فضایی کشور حدود دو دهه است که شروع شده و ما در زمینه ماهواره های سنجشی  بومی به پیشرفت بالایی رسیده ایم و در این مدت پرتابگر ماهواره های سبک را توسعه داده ایم. در حال حاضر تکنولوژی پرتاب ماهواره های سبک و زیر ۵۰ کیلوگرم در کشور داریم.

سالاریه می گوید:کشورهای مختلفی از سایت پرتاب روسیه استفاده می کنند و اغلب فضانوردان هم از این پایگاه چندین بار به فضا پرتاب شده اند.

او افزود: صنعت فضایی ایران بومی است و از ابتدا ما تحریم بوده ایم و همین موضوع  سبب شده تا صنعت ساخت ماهواره و پرتابگر را توسعه دهیم. ما نیازمند ماهواره های مخابراتی هستیم و بر ای توسعه این گونه ماهواره ها برنامه داریم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار