فعالان گردشگری کردستان ۱۲۲میلیارد تومان تسهیلات دریافت می کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: ۱۲۲ میلیارد تومان از تسهیلات تبصره ۱۸ مصوب شده و در راستای کمک به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری هزینه خواهد شد.

یعقوب گویلیان در نشستی با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: رسانه در معرفی جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های میراث فرهنگی نقش خود را به خوبی ادا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه سیستم میراث فرهنگی و گردشگری سیستمی فرابخشی است که به تمام حوزه‌ها از جمله رسانه‌ها ارتباط دارد، افزود: رسانه‌ها ظرفیت‌های استان را معرفی کنند و میراث فرهنگی را در تحقق اهداف یاری دهند.

او گفت: آثار و ابنیه تاریخی زیادی در استان وجود دارد باید از آن‌ها برای رونق گردشگری استفاده کرد.

گویلیان با بیان اینکه بدون مشارکت مردمی امکان حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی وجود ندارد افزود: چهار بنای تاریخی در قالب استفاده از ظرفیت تبصره ۱۹ خریداری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه کرد: برای اولین بار بیش از ۶ میلیارد به بخش خصوصی کمک شد تا بنا‌های تاریخی احیا شوند.

او اعلام کرد: بعد از ثبت جهانی هورامان به دنبال ثبت جهانی غار کرفتوی دیواندره هستیم که استاندار و نمایندگان استان در مجلس هم پیگیر و موافق این موضوع هستند.

گویلیان یادآور شد: مرمت و بازسازی عمارت‌های مشیردیوان و خسرو آباد در سنندج و قلعه شهر مریوان و ثبت بافت تاریخی بانه امسال انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ادامه داد: مقدمات اولیه ایجاد موزه دفاع مقدس در سنندج با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آغاز شده است.

او با بیان اینکه ظرفیت طبیعت گردی در استان کردستان بسیار بالا است اضافه کرد: ۱۰ بومگردی از سال گذشته افزایش یافته و تعداد بوگردی‌های استان به ۳۴ بومگردی رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بر توسعه موسیقی گردشگری و اجرای تور موسیقی در استان تاکید کرد و گفت: سنندج شهر خلاق موسیقی جهان است و باید در راستای هنر و موسیقی بنایی شاخص و فاخر به حوزه موسیقی اختصاص یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.