برگشت به امامت و ولایتمداری درس بزرگ عاشورا

خطیب موقت نماز جمعه ساری گفت: برگشت به امامت و ولایتمداری درس بزرگ عاشورا است.

حجت الاسلام سید حسین حسینی کارنامی خطیب موقت نماز جمعه ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا، گفت: ولایتمداری، ایستادگی و ایثار را از کربلائیان بیاموزیم.

او با اشاره به مقابله گروه‌های منحرف اعتقادی و انسان‌های بی بصیرت با امام حسین (ع)، بسیاری از فتوا‌های مفتی‌های سلفی را مغایر با نص صریح قرآن برشمرد و افزود: امروز با ایجاد اختلاف بین مسلمانان و اتاق فکری که در لندن دارند در مقابل ولایت فقیه صف آرایی کردند.

خطیب موقت نماز جمعه ساری فرهنگ سوگواری و عزاداری را فرهنگ نشر شهادت و دینداری دانست و با تاکید بر انتقال درست این فرهنگ به نسل‌های بعدی، گفت: برخی از حرکت‌های سطحی مانند قمه زنی موجب انحراف این فرهنگ می‌شود و نگذارید این فرهنگ دستخوش حواشی شود.

حجت الاسلام حسینی با گرامیداشت مقام شهدای مدافع حرم، افزود: به حکم باور الهی و مصلحت کشور اگر با داعش نبرد نمی‌کردیم باید با آن‌ها در داخل مرز‌های کشور مقابله می‌کردیم و سوری‌ها در دفاع مقدس به ما کمک کردند و کمک کردن به آن وظیفه به شمار می‌رود.

خطیب موقت نماز جمعه ساری با اشاره به فصل کشاورزی در استان، خواستار توجه به این قشر شد و گفت: کشاورزان در دفاع مقدس با مظلومیت و محرومیت به کشور و نظام کمک کردند و شایسته است سازمان‌های وابسته و بیمه گران کمک کنند و اجازه ندهند واسطه گری‌ها و واردات بی رویه موجب ضرر به کشاورزی شود.

حجت الاسلام حسینی همچنین برای قرارگرفتن ماهواره خیام در مدار به دست دانشمندان ایرانی را موجب افتخار دانست و افزود: پیش‌تر ماهواره بر‌هایی توسط سپاه و دانشمندان به فضا پرتاب شد و در مدار قرار گرفت و این نشان می‌دهد توانستیم به فناوری‌های نوین دست یابیم و جزو ۱۰ کشور برتر جهان قرار گیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار