دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس در گلستان تخریبی و نیازمند مقاوم سازی است

مدیرکل نوسازی مدارس گلستان گفت: دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس در استان نیازمند مقاوم سازی است.

فراهی گفت: در حال حاضر دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس تخریبی و‌نیازمند مقاوم سازی در استان وجود دارد که بخش عمده آن‌ها در روستا‌ها است.

او افزود: در دولت سیزدهم یکی از سیاست‌های اصلی در آموزش و پرورش برقراری عدالت آموزشی برای تمام دانش‌آموزان است و این موضوع به صورت ویژه در استان پیگیری می‌شود.

فراهی گفت: برنامه ریزی شده جدا از ظرفیت دولتی از ظرفیت مردمی و خیرین حقیقی و حقوقی هم در ساخت و تجهیز مدارس بهره گیری شود.

او با اشاره به نگرانی اهالی روستای آزاد تپه علی آباد کتول از وضعیت نا به سامان دو مدرسه این روستا گفت: مقرر شده مدارس این روستا بازسازی شود و به همین منظور توافق نامه‌ای با بنیاد برکت در استان امضا شده است که این نهاد به عنوان خیر این کار را انجام دهد.

فراهی گفت: علاوه براین از اعتبارات دولتی مربوط به محرومیت زدایی در استان برای بازسازی این مدارس استفاده خواهد شد تا در کوتاهترین زمان به انجام برسد.

سیدالنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان هم در این باره گفت: درصد مدارس روستایی مقاوم سازی شده در کشور ۵۵ درصد و این عدد در استان ۶۱ درصد است، گرچه نسبت به آمار کشوری وضعیت خوبی داریم، اما کافی نیست و تا رسیدن به وضعیت ایده آل راه زیادی داریم.

او افزود: بین اداره کل نوسازی مدارس و استانداری گلستان تفاهم نامه‌ای امضا شده است تا به همان میزانی که اعتبار از سطح ملی در اختیار این دستگاه قرار میگیرد همان مقدار هم استانداری در نظر بگیرد تا به اجرای سریع‌تر این مقاوم سازی‌ها کمک شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.