ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری به هفت روز رسید

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به استقبال مردم از فرآیند اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، ذخایر خونی استان از پنج روز به ۷.۱ روز رسید.

حسین هاشمی اظهار داشت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی پایگاه‌های شهرکرد، بروجن، بن و گروه سیار فرخشهر برای خونگیری فعال بودند، به طوری‌که در این دو روز ۴۷۴ نفر به پایگاه‌های اهدای خون برای خونگیری مراجعه کردند که از این تعداد ۳۹۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: طی ۱۰۷ روز گذشته، ۱۲ هزار و ۲۰۵ نفر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کرده که ۹ هزار و ۸۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.


بیشتر بخوانید


هاشمی اضافه کرد: خونگیری نسبت به مدت مشابه پارسال، حدود ۲۳ درصد افزایش یافته از طرفی مصرف خون باتوجه به اینکه بسیاری از عمل‌های غیر ضرور در این مدت انجام شده، حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اکنون ذخیره خونی ۷.۱ روز و ایده آل است، اما انتظار می‌رود مردم همچون گذشته اهدای خون مستمر و مداوم داشته باشند به خصوص پلاکت خون که تاریخ انقضای سه روزه دارد و برای اینکه مردم بتوانند پاسخگوی نیاز بیماران باشند، لازم است مدام و مستمر خون اهدا کنند تا با کمبود پلاکت خون مواجه نشویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.