از پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف تا توقیف ۱۶۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف

مهم‌ترین حوادث ۲۳ مردادماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قاچاقچی تریاک در خفر دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۳۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت آریسان در شهرستان "خفر" خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران یگان امداد شهرستان خفر به همراه کارکنان بسیج حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "جهرم-شیراز" به یک دستگاه وانت آریسان مشکوک و دستور ایست را صادر کردند که راننده بدون توجه به علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد.

او گفت: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو وانت آریسان را توقیف کنند که در بازرسی از آن ۲۳۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند.

کشف خودرو مسروقه با هوشیاری پلیس آباده

فرمانده انتظامی آباده گفت: باتلاش ماموران این فرماندهی، روز گذشته یک دستگاه وانت پیکان مسروقه کشف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در راستای پیشگیری از جرایم، روز گذشته ماموران انتظامی آباده حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و برای بررسی بیشتر دستور ایست صادر کردند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: ماموران با اقدامات فنی موفق شدند خودرو را توقیف و پس از بررسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند وانت پیکان سابقه سرقت از شهرستان "خمینی شهر" اصفهان دارد.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، به شهروندان توصیه کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی و پارک کردن وسیله نقلیه در مکان‌های امن و مطمئن می‌تواند از بروز هرگونه سوء استفاده سارقان جلوگیری و آنان را در رسیدن به خواسته‌های شوم خود ناکام بگذارند.

کشف گنج‌یاب قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: پس از دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر خرید و فروش گنج یاب قاچاق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه گنج یاب و متعلقات مربوطه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ هاشمی ضمن تشکر از همکاری خوب مردم با پلیس، به افراد فرصت طلب، سودجو و غارتگران میراث فرهنگی هشدار داد میراث کهن این سرزمین متعلق به تمام افراد جامعه است و هیچ‌کس حق تملک و سرقت آنان را ندارد؛ لذا از تمامی شهروندان تقاضا می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در سرچهان 

فرمانده انتظامی سرچهان از دستگیری ۵ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد نزاع دسته جمعی در یکی از خیابان‌های شهر کره‌ای، ماموران انتظامی سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

او گفت: با حضور ماموران در صحنه و بررسی میدانی مشخص شد افرادی به دلیل اختلافات قبلی اقدام به نزاع و درگیری دسته جمعی، ایجاد رعب و وحشت و سلب آسایش شهروندان کرده‌اند.

فرمانده انتظامی سرچهان گفت: در همین راستا ۵ نفر از عوامل اصلی درگیری دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ لشکری گفت: پلیس با مخلان نظم و امنیت تعارف ندارد و با قاطعیت و جدیت به پشتوانه همکاری آگاهانه شهروندان و حمایت دستگاه قضائی با آنان برخورد خواهد کرد.

پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: در راستای ساماندهی صنوف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی اجرا شد.

او گفت: در این راستا و از ابتدای سال جاری تا کنون، از ۲۰۰ واحد صنفی بازدید و برای ۸۰ واحد اخطاریه صادر شد.

سرهنگ نیکبخت گفت: در این راستا ۳۲ واحد صنفی به دلایل نداشتن پروانه کسب، عدم رعایت قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و صنفی با دستور مرجع قضائی پلمب شد.

فرمانده انتظامی ممسنی با اعلام تداوم و تشدید اینگونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از شهروندان به خصوص کسبه و اصناف خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق احشام و مزارع کشاورزی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از شناسایی و دستگیری سارق احشام و مزارع کشاورزی با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از مزارع کشاورزان و همچنین آتش زدن اطاقک تلمبه، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت احشام و مزارع کشاورزی اعتراف کرد، از صاحبان باغات و مزارع کشاورزی خواست تا حد ممکن از رها کردن وسایل، تجهیزات و محصولات کشاورزی خودداری کرده و آن‌ها را در محلی امن قرار دهند.

دپو ۴۳ کیلو تریاک در منزل مسکونی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۴۳ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک منزل مسکونی در شیراز خبر داد.

سرهنگ سیدجواد رضوی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری کارکنان پلیس فرودگاه با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود واقع در یکی از محله‌های شیراز دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن منزل، ۴۳ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و مهمات مربوطه کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد و مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

توقیف ۱۶۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف ۱۶۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در راستای انضباط بخشی ترافیکی و اجرای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح برخورد با رانندگان و وسایل نقلیه مختلف به مدت دو هفته در سطح شهرستان کازرون به اجرا در آمد.

او گفت: از مجموع وسایل نقلیه توقیف شده در این طرح، ۷۰ دستگاه موتورسیکلت و ۹۰ دستگاه خودرو روانه پارکینگ شدند.

این مقام انتظامی گفت: ایجاد مزاحمت، آلودگی صوتی، نداشتن پلاک، حرکات نمایش، شیشه دودی، رانندگی بدون گواهینامه و سرعت غیرمجاز مهمترین تخلفات صورت گرفته توسط وسایل نقلیه توقیف شده بوده است.

سرهنگ  زراعتیان بر رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق سایرین تاکید و خاطرنشان کرد: پلیس با افرادی که بخواهند در آرامش مردم خلل وارد کنند هیچ گونه مسامحه‌ای نخواهد داشت و با آن‌ها برابر قانون و مقررات برخورد خواهد کرد.

کشف پراید سرقتی در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف خودرو پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: شب گذشته ماموران انتظامی نی‌ریز هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران با استعلام از سامانه‌های پلیس مطلع شدند که خودرو مذکور مسروقه و سابقه سرقت از استان چهارمحال بخیاری دارد.

سرهنگ کرمی گفت: راننده برای سیر مراخل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲ دستگاه خودرو سرقتی در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۲ دستگاه خودرو سرقتی و دستگیری سارقین خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: ماموران پاسگاه "همایجان" این فرماندهی حین گشت‌زنی در روستا‌های حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو نیسان مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان کازرون دارد.

فرمانده انتظامی سپیدان گفت: راننده که عرصه را بر خود تنگ دیده بود ضمن اعتراف به جرم خود، به سرقت یک خودرو دیگر با همدستی دوستش نیز اقرار کرد.

سرهنگ فداکار با بیان اینکه ماموران سریعا پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل اختفاء دوست سارق اعزام شدند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه وانت نیسان مسروقه دیگر دارای سابقه سرقت از کازرون نیز کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این ماموریت در مجموع دو دستگاه وانت نیسان کشف و ۲ نفر سارق نیز دستگیر شدند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

او گفت: شهروندان هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند و آنان را در تامین و حفظ امنیت پایدار در جامعه یاری دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار